Speelgoedtrein !

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Bob, dit was inderdaad de bedoeling dat het in een gat gelijmd zou worden aangezien het inderdaad veel steviger is. Maar aangezien mijn kolomboormachine slingert kreeg ik er zo geen mooi gat in, en om met de hand te boren had ik schrik dat ik niet loodrecht zou boren, waardoor het pijpje scheef komt te staan. Maar als ik er nog maak, overweeg ik het sowieso toch om dit te doen, omwille van de stevigheid.
Zeg Jolien,

Maakt het uit dat de pijp wat scheef zou staan? Of geeft dat wat extra karakter/zachtheid? ;) Probeer het anders eens he.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Inderdaad Sam, heb je gelijk in, zo erg zou het helemaal niet zijn!

Ja joepie, de lintzaag in werking, vind ik ook Bob haha :D. Hij zal nog veel tevoorschijn komen! Over dat stationnetje moet ik nog eens nadenken ;).
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Hier een filmpje van een betere manier om snel rondhout te maken.
Vooral de eerste. Dat werkt met een afrondfrees.

 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dag Bob,
Dat zijn inderdaad zeer mooie methodes!!
Heb vandaag echter 66 stokjes gemaakt voor asjes uit te halen haha. Uit ieder stokje kan ik er 2 halen,als het goed gaat. Zullen er waarschijnlijk wel een aantal sneuvelen. Maar dat zijn dan toch over de 100 asjes :D.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Bobmartin, Ik heb nog een trein moeten maken op bestelling, en dit keer heb ik het pijpje in de cilinder verlijmd! Zoals je zelf suggereerde met de langgatboor er een gat ingeboord, en dat ging prima! Dankjewel!
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Top!
Omdat je moet roeien met de riemen die je debt

Ik ben alleen benieuwd waarom die kolomboor die slinger geeft.
Als het aan het lagerwerk zou liggen, dan kan je met de hand de speling goed voelen, door de boorkop heen en weer te bewegen.
Als ik zo naar de beperkte beelden kijk, waarin ik de boorkop zie, dan lijkt mij dat niet.
Ik denk eerder dat het aan de boorstift ligt. En daar kun je wel een andere voor vinden.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Hey Bob,
Sorry voor de late reactie!
Het ligt niet aan de 'boorkop' zoals mijn vader zegt, maar waarschijnlijk aan de as. Hij had al eens een andere boorkop meegebracht van op zijn werk, maar daarmee was het helaas niet opgelost.
Vandaag ook nog de tegenslag gehad dat de boor van mijn gatenzaagset is over gebroken haha.

Groetjes!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.