hoe noemt het en waar te koop

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Houtwormen

Ik ben op zoek naar een toestel waarmee je manueel fineer voegbanden opbrengt.

Je plaatst de rol in het toestel, de band gaat langs een vochtige spons en zo kan je mits wat oefening snel de voegbandjes opbrengen.

Was vroeger te koop via hafele ( duitsland ) maar zie dat dit uit hun assortiment weg is ( verkopen enkel nog de voegbanden ).

Wie weet de correcte benaming en vooral waar het te koop is?

Alvast bedankt

Bert
 

stefanvc

Nieuw lid
22 jun 2015
23
0
Sint-Niklaas
Wij hebben altijd zo een toestel verkocht van Virutex type AG98, maar dit werkt alleen met voorgelijmde afplakbanden !
Je vindt het zo met Google.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Bedankt voor de tips maar is nog niet precies wat ik zoek.

Het toestel is niet voor fineer kantenband maar echt voor de voegband ( volle of geperforeerde ) aan te brengen.
Er komt niets van elektriciteit aan te pas.

Ik ga vandaag naar een oude meubelmakerij en eens kijken als zij het nog hebben, indien ja dan post ik een foto :)

Bert
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Dus een soort aparaat om dit soort banden af te rollen + te bevochtigen?
furnierpapier1d.jpgfurnierpapier1b.jpgfurnierpapier.jpg

De banden verkopen ze bij Dieter Schmidt of bij Dictum, maar dat apparaat heb ik nog nooit gezien...
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Dus een soort aparaat om dit soort banden af te rollen + te bevochtigen?
Bekijk bijlage 57219Bekijk bijlage 57220Bekijk bijlage 57221

De banden verkopen ze bij Dieter Schmidt of bij Dictum, maar dat apparaat heb ik nog nooit gezien...

inderdaad om dit soort banden af te rollen en bevochtigen in 1 beweging.
Ik heb het aparaat inmiddels in occasie kunnen kopen van een oude meubelmaker, zal eerstdaags een foto posten :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.