Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20
    @ hiertebreeddaartelang

Klopt wat je zegt - ik heb daar op youtube meerdere filmpjes van gezien voor het uitzetten en maken van een MFT

96mm is de juiste hart/hart afstand van de 20 mm gaten - voor een exacte hoek van 90 graden neem je de verhouding 6:8:10 of in afstand : (6 x 96 mm) kwadraat plus (8 x 96 mm) kwadraat is gelijk aan (10 x 96 mm) kwadraat ( 331776+589524=921600)
    Kan ook met 3:4:5 maar is korter op elkaar dus misschien wat minder nauwkeurig?

Laatst gewijzigd door fganon; 03-01-17 om 15:26. Reden: typo

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fganon Bekijk Berichten
    @maja158

Beste Jan,

Wat ik ook heb geleerd in het leven, is om voorzichtig te zijn met uitspraken die mogelijkerwijs ungenuanceerd,
    wat kort door de bocht en iets wat te eigengereid zouden kunnen overkomen bij andere mensen.

Je hebt het over een "parfit prul" - misschien vinden sommige mensen die dat hebben die opmerking wel helemaal niet leuk,
    en voelen zij zich een beetje op hun ziel getrapt.

Ik vermoed trouwens ook dat je daar ook zelf geen ervaring mee hebt, en dus ook niet echt over kan oordelen.

Ik zou dat zelf ook nooit (durven) doen over jouw producten want die ken ik niet, en misschien zijn die wel super mooi,
    maar wat duurder .....dan de zelf gemaakte.

De prijs is een andere disussie - met het feit dat jij dat te duur vind heb ik absoluut geen probleem. Maar dat is iets
    anders als iets direct classificeren als minderwaardig of volledig afschieten. Je kan dat ook anders verwoorden.

Dit forum is "door houtbewerkers voor houtbewerkers" en ik vind persoonlijk dat we een ieder moeten respecteren en
    niemand moeten afschrikken om iets te posten, wat door dit soort uitlatingen mogelijkerwijs zou kunnen gebeuren.

Positieve groetjes

F.
    Met één ding ben ik het met je eens, het woord prul was ongenuanceerd. Wat ik daar mee bedoel is dat, in mijn beleving, de prijs niet in verhouding staat tot het geleverde product.
    Maar de aanschaf daarvan is ieders keus. Niet voor niets het spreekwoord; "Het is maar wat de gek ervoor geeft".

Ik kan mij niet voorstellen dat mensen zich op hun ziel getrapt voelen omdat ik een product een prul noem. Hoeveel mensen zijn er hier op het forum met een HBM machine, iets wat hier nou ook niet echt tot de top 10 hoort. Uiteindelijk beoordeel je een product en niet de gebruiker (hetzij op prijs, hetzij op kwaliteit, enz.).
    Je vermoeden dat ik geen ervaring met het product heb klopt niet... Ik heb het in handen gehad en ermee gewerkt.

Afijn, dat was een hele uiteenzetting over het woord prul.
    Mocht ik mensen mogelijkerwijs gekwetst hebben met mijn ongenuanceerde opmerking, dan mijn welgemeende excuus.
    Hier laat ik het bij.

Groet,
    Jan

Inmiddels heb ik een aantal houtbewerkers benaderd met de vraag of ze voor me een plaat van 18 mm dik van 1,20 bij 1,20 kunnen cnc-en waarvan de gaatjes 20 mm zijn en 10 cm uit elkaar staan.
    Inmiddels heb ik een offerte terug van een bedrijf dat dit kan in zowel mdf als fins berken. De prijs voor het maf is circa 50 euro en die voor het fins berken 75 euro.
    Wat raden jullie me aan om voor te kiezen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patola Bekijk Berichten
    Inmiddels heb ik een aantal houtbewerkers benaderd met de vraag of ze voor me een plaat van 18 mm dik van 1,20 bij 1,20 kunnen cnc-en waarvan de gaatjes 20 mm zijn en 10 cm uit elkaar staan.
    Inmiddels heb ik een offerte terug van een bedrijf dat dit kan in zowel mdf als fins berken. De prijs voor het maf is circa 50 euro en die voor het fins berken 75 euro.
    Wat raden jullie me aan om voor te kiezen?
    Niet goedkoper om een mal te laten maken voor je?

Ik heb vandaag een MFT mal toegestuurd gekregen van Maja. Stuur een PB met je adres en je bent de volgende.!
    Kost je niet meer dan de verzendkosten (en een 20mm frees en 30mm kopieerring).

Groet!

Gijs

Hoi Gijs, zie pb.

wat raden jullie aan als materiaal voor het weekblad:
    mdf of berken?

gr

MFT heeft MDF maar ik denk zowel gewoon multiplex van 18mm, MDF van 18mm en een stuk betonplex te gebruiken.
    En nog een kopie van de mal maken uit betonplex (of iets anders watervasts)

Forum Rechten