K3 winner vraagje

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
Lijkt alsof de binnenkant een zeskant is, dan zou het een stelschroef kunnen zijn.
Kan ook gewoon een sort trekstang zijn om stevigheid te geven aan het geheel.
ik weet niet wat voor een machine het is, en heb K3 winner ook niet opgezocht :cool:
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Klopt! Daarmee kun je de oplegtafel afstellen t.o.v. de roltafel. Ik hoefde bij de aflevering er niets aan te verstellen, de instelling staat al drie jaar op dezelfde stand.

Fons
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Klopt! Daarmee kun je de oplegtafel afstellen t.o.v. de roltafel. Ik hoefde bij de aflevering er niets aan te verstellen, de instelling staat al drie jaar op dezelfde stand.

Fons

Dan mijn volgende vraag: moet de oplegtafel gelijk of net iets onder de roltafel liggen ?

Mvg,
Rudy
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Even uit interesse: wat zou een reden kunnen zijn waarom de roltafel iets hoger zou moeten zijn dan?
Is dat in bepaalde situaties makkelijker/wenselijk?

Thanks!

Gr,

Atmoz

Omdat je dan niet de wrijving van het hout op de zaagtafel hebt. Het hout ligt dan op de roltafel en "zweeft" dan een fractie van een MM boven de zaagtafel. Maar bij de meeste zaagtafels zou de winst minimaal zijn en weegt het niet op tegen de nadelen....
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Klopt! Hoewel hypothetisch, het is echter aan te bevelen niet met de hoogteverstelling van de roltafel te gaan spelen, tenzij je daar nu grote problemen mee hebt. De oplegtafel is een ander verhaal natuurlijk.

Fons
 
Laatst bewerkt:

NL-Mikkla

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
154
0
En gebruik wat houtglijmiddel (blijft een gek woord) werkt hartstikke handig, scheelt veel frictie en geeft een soepele aanvoer en afvoer natuurlijk ook
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.