Kerstdiner

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
@henk
Was me bekend, maar bij 'low and slow' krijg je hier toch mee te maken, of wil je de dome temp naar de 150 laten lopen om op het moment je tegen een zone aanloopt hier sneller doorheen te komen ?

@Vieper
Heel af en toe een filmpje meer lezen....


Vandaag lekker ribbels er op met een aardappelsalade van gerookte aardappels (simpel, maar zó lekker....)
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.841
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
@henk
Was me bekend, maar bij 'low and slow' krijg je hier toch mee te maken, of wil je de dome temp naar de 150 laten lopen om op het moment je tegen een zone aanloopt hier sneller doorheen te komen ?

Nee, hoor, niet speciaal; tenzij er haast is... Het was alleen maar om aan te geven dat er niks speciaals/magisch/onontbeerlijks gebeurt in die 'zone', en dat die zone dus niet noodzakelijk is voor een goede sessie...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Haast niet perse, daarmee bedoel ik juist dat je er mee te maken krijgt omdat de temp een stuk lager is dan de 150 waarbij je er geen last van hebt
welke naam het beestje krijgt (stall, zone, plateau, condensbrug of iets anders) maakt niet uit, we bedoelen feitelijk hetzelfde....
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Wat het dan precies is, je zal er doorheen moeten.
En wil je het goed in de gaten houden dan is een thermometer noodzakelijk.
Dat ga je niet op de tast voelen. Ondanks dat je een indicatie heb van kg/tijd is dat altijd natte vingerwerk.
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
je kunt de zone toch ook versnellen door het stuk vlees, wanneer het in de zone komt, in te pakken in alufolie.
Dan schijnt het ook sneller te gaan, en het vlees malser te blijven.
Heb het zelf nooit zo probeert, ik laat het vlees ook maar rustig door de zone komen.
Ook wel mooi dat veel houtbewerkers hier er ook andere zelfde hobbies op na houden.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja ik kwam Henk al eens tegen op een ander forum :)

Rustig door de zone is wat mij betreft prima, maar op kerstavond als de zone dan té lang duurt wil je wel even de boel wat op weg kunnen helpen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.