kaartjesophangrailding

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
('t is geen hout dus weer maar hier)

Toen mijn dochter werd geboren, ben ik gestopt met slapen en gestart met het aanleren van martial arts (*), het gebruik van handvuurwapens, evenals het aanleggen van een adressenbestand van jongens van 1 tot 110 jaar, kwestie van voorbereid te zijn als het eerste vriendje op de dorpel staat. En het tweede. En het derde. Daarna zou ze de boodschap wel gaan snappen hoop ik dan, want het tuinhuis is nu ook weer niet zò groot en waar blijft een mens anders met de lijken?

Maar dit ter zijde.

In het moederhuis (schoon Vlaams woord voor de afdeling in het ziekenhuis waar je het einde van je nachtrust alvast onder medische begeleiding mag gaan oefenen) hing een onvoorstelbaar coole vondst tegen de muur (enfin ja, als je niet slaapt vind je pakweg de zeepdispenser in de badkamer of het touwtje boven het bed om het licht uit te doen al een coole vondst, maar dit weer ter zijde): een alu-rail in een soortement omgekeerd U-profiel, met aan de binnenzijde weerhaakjes, bedoeld om de wenskaartjes voor de kersverse ouders in op te hangen. Je duwt het kaartje in de rail, en door de veertjes/weerhaakjes blijft het dan hangen.

Kijk, dat vind ik nu eens wat hebben. Ik zou wel wat lopende meters ervan kunnen gebruiken voor boven de werkbank, kwestie van plannetjes (en Centerfolds en todo-lijsten waar nooit eens wat van verdwijnt) op te hangen. Maar denkt ge nu dat ik die rail al ergens heb kunnen vinden!? Neen, dus. Ik sluit niet uit dat de zoekopdracht ("kaartjesophangrailding") hierbij een niet onbelangrijke rol heeft gespeeld in het gebrek aan resultaat.

Bij deze: wie weet waar ik het over heb (betreffende de alu-rail, niet het vaderschap), en waar het te verkrijgen zou kunnen zijn (de alu rail, niet de handvuurwapens)?

Alvast bedankt,
Jimbo.


(*) Ik ken nu 16 manieren (zestien!) om iemand te doden met een gratis vouwmeter van de GAMMA.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ondertussen heb ik echt een keertje gegoogled op "kaartjesophangrailding"... had ik mss beter meteen gedaan...

Ik denk dat het zelfs exact deze rail was in het moederhuis:
http://www.lijstenmakerij-lijstenmaker.nl/memo-rail-wit-50-cm-94851-p-1666.html

"Knikkerrail". Je moet er maar op komen.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Fantastische post Jimbo :) Er deden zich visioenen voor waarbij Rambo en Jimbo inderdaad niet ver uit elkaar liggen...
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Hoe haal je de briefjes weer uit zo'n rail?

Je kan ook magneetjes gebruiken. Op "magneetverf" moet dat wel blijven plakken denk ik.

Het is een rail gevuld met knikkers en de briefjes komen klem achter de knikkers te zitten
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Ik vroeg me al af hoe het werkt nadat ik het in een lokaal restaurant gebruikt zag worden.. Goed zelf te maken dus :) (al is het eigenlijk te goedkoop om er zelf aan te beginnen zie ik nu)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.