HBM 12" vlak en vandikte bank

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
hmm, dat klinkt erg verleidelijk, maar zitten die niet standaard op de betere machines dan?
Zelden.
Er zitten ook nadelen aan zoals:
- vervuild snel met hars van bijvoorbeeld grenen.
- duurder
- stelt hogere eisen aan constructie machine (m.n. stelbaarheid van de as, kun je normaliter in messen stellen verhelpen)
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
hmm, dat klinkt erg verleidelijk, maar zitten die niet standaard op de betere machines dan?
Ik denk dat dit snel standaard wordt, maar op de meeste machines is het nu nog een optie. Vooral het draaien van een mesje lijkt mij ideaal.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Hmmm... ik zat er net aan te denken om een stofafzuiging van HBM aan te schaffen... Nu is stofafzuiging wat anders dan een vandiktebank, maar toch... iemand ervaringen met HBM 300 Profi???
 

fganon

Actieve deelnemer
16 jan 2015
110
0
Asse, Belgie
@ Ekko,

Mag hier misschien niet op reageren omdat het een nieuw draadje wordt - van V&VD bank naar Afzuiging, maar goed zal mijn vingers vast klaar leggen dan kan de moderator er op tikken ;)

Ik heb de HMB200 profi, net op de site van HBM gezien maar kan die niet meer vinden. Ik dacht dus gelijk jij, wat kan er nu mis met een afzuiging ? Wel, toch wel iets ......

Ik heb hem moeten aanpassen want hij lekte op de flensen (plaatje met pijlen). Eerst de bouten aangedraaid maar die gingen dol, te strak aangedraaid omdat ie bleef lekken.
Probleem was dat ze geen moer op de onderste flens hebben gebruikt maar schroefdraad hebben gestanst en die trek je dus stuk als je de bout te trak aantrekt.
Tevens was de pakking die tussen de flensen zat gewoon te dun en niet afdoende.

Opgelost met bouten en moeren en meer pakking, werkt nu als een zonnetje

Mijn profi 200 heeft een enkele stofopvang en een inlaat van 2 x 100 of 1 x 150 mm, maar verder is hij gelijk. Neem in iedergeval een microfilter en geen stofzak want dat is niet zo best voor je gezondheid


HBM300.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.