Wie herkent dit hout?

HC1990

Nieuw lid
7 dec 2016
5
3
Hey allemaal

Ik ben Hannes, nieuw hier op het forum. Ik ben al een tijdje aan het meelezen op het forum en heb hier al veel gelezen en geleerd. Dit was ook nodig aangezien ik volledig nieuw ben in het hele houtbewerkingsgebeuren.
Voor mijn schoonbroer wou ik voor kerstmis een elektriciteitsloze versterker voor zijn GSM maken, geïnspireerd op dit ontwerp: http://www.makeit-loveit.com/2015/05/wooden-phone-amplifierspeaker-no-cord-or-batteries-needed.html
Wegens te laat begonnen en veel te moeten oefenen zal het een schaalmodel zijn in goedkoop vurenhout.

Wel heb ik al het hout voor het definitieve model. Het is afkomstig van een zeer oude plank (kan wel 30 jaar oud zijn).
Kan iemand me zeggen welk soort hout dit zou kunnen zijn?
onbekend hout.jpgonbekend hout close-up.jpg
Als de foto's niet goed genoeg zijn kan ik morgen wel betere trekken.
Ik ben reeds met het hout bij Baptist geweest (omdat ik materiaal nodig had) en zij wisten niet direct wat voor soort hout dit was. Zij dachten aan een fruitbloesem vanwege de kleur, maar had dan weer een heel andere textuur.

Alvast bedankt om mee te denken.
Hopelijk heb ik hier meer geluk.
 

HC1990

Nieuw lid
7 dec 2016
5
3
Bedankt voor de input. Unaniem voor kersenhout zo te zien.
Zoals gevraagd toch nog wat foto's.
DSC_0639.jpgDSC_0636.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.