Sjobergs elite 2000 werkbank

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Heeft iemand op het forum ervaring met deze werkbank. Het ontbreekt me aan tijd om er zelf een te maken, vandaar de zoektocht naar een solide en handige werkbank. Ik zou hem graag verrijdbaar maken met de wielen zoals die bij Axminster (workbench castors) te koop zijn.

Graag jullie ervaring.

groeten,

Walter
 
P

Pel

Guest
Ik denk dat het merendeel van de forumleden zijn werkbank zelf maakt Walter, maar als je het filmpje bekijkt van Sjobergs werkbanken zijn ze m.i. zeer solide gebouwd, trouwens dat mag ook wel voor die prijs. Een blad van 8 cm dik beuken, en twee bankschroeven dat ziet er niet slecht uit, daar komt bij dat ze in Zweden nou niet bekend staan dat ze maar wat aan rommelen. Ik denk dat je daar een goede werkbank aan hebt die jij niet versleten krijgt.

Groet Pel.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Als je een degelijke werkbank koopt kun je er jaren plezier van hebben. Er zijn nog wat goede alternatieven voor de Sjoberg te vinden. Allereerst de producten van het Nedelandse bedrijd De Beuk uit Dokkum, zowel eigen banken als bijv. de Ulmia werkbank:
http://www.de-beuk.nl/?producten/p/11/

Maar ook bij Baptis zijn werkbanken te koop, evenals bij Meubeluniek, volgens mij laten die de werkbanken bij ambachtelijke meubelmakerijen in Kroatie maken.

http://www.meubelrestauratieshop.nl/contents/nl/d48_werkbanken.html

Fons
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Wij hebben hier toch een forumlid die werkbanken maakt? Benchworks, die maakt toch werkbanken voor goudsmids ed, maakt hij geen "gewone" werkbanken?
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Hartelijk dank voor jullie reactie.
Ik heb nu een eenvoudige werkbank die vast aan de muur is bevestigd. Werkt wel, maar niet handig. Helaas heb ik niet de tijd om zelf een werkbank te maken. Zal de Nederlandse alternatieven bekijken, laat jullie weten wat het is geworden.
Prettige zondag,
Walter
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Het is de Sjoberg elite 2000 geworden, gekocht bij Axminster, pond is laag vandaar de aankoop daar.

Iemand ervaring met de benchcastors van Axminster? Qua gewicht zou het moeten kunnen. Misschien dat iemand een beter methode weet om de werkbank verplaatsbaar te maken, dan hoor ik het graag.
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
De eerste set zit alweer even aan mijn werkbank. Die zit boven de 150 kg, en dat gaat prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.