Zal mij ook even voorstellen

PaulF

Nieuw lid
29 nov 2016
12
0
Hilversum
Goedemorgen,
Ik ben Paul, 55 jaar, getrouwd, geen kinderen en ik woon in Hilversum.
Heb een HEAO Commerciële Economie opleiding gedaan maar na een reorganisatie al een paar jaar zonder werk.
Ik heb in de afgelopen jaren overuren gedraaid achter mijn laptop, vacatures zoeken, brieven schrijven etc.
Op een gegeven moment krijg je daar een beetje genoeg van. Nog steeds op zoek maar doe graag dingen met mijn handen tussendoor.
Ik heb niet de ervaring en (nog) niet de skills om de fraaie dingen te maken die ik hier op de foto's zie staan.
Maar ik vind het leuk om dingen in elkaar te zetten en te proberen, zodat ik er weer van leer.
Mijn vader is ooit begonnen als timmerman dus ik hoop een paar druppels timmermansbloed van hem geërfd te hebben haha?!
Heb tot 10 jaar terug de nodige kippenhokken, kuikenrennetjes en konijnenhokken met hem gemaakt.
Ik heb een piepklein schuurtje waarin weinig mogelijk, niet veel gereedschap is en heb dus eerst een werkbank voor buiten gemaakt (ziet er nog niet verkeerd uit). In de zomerperiode wat simpele dingen gemaakt als plantenbakken en insectenhotel. Uit pallethout.......want als het fout gaat dan pak ik een nieuw stuk van de stapel. Nu bezig met een zaagtafeltje en dat schiet al op. Wegens uitkering niet veel geld maar nu aan het sparen voor een eenvoudige kolomboor want deuvels recht inboren uit de hand wil me nog niet erg lukken. YouTube is een dankbare bron voor ideeën en oplossingen en zo ben ik ook op dit forum terecht gekomen. Ben een pietje precies, beetje bang om fouten te maken en heb altijd vragen op welke manier je dingen op lost of voor elkaar krijgt. Wil nu in het voorjaar een overkapping maken en een bank en tafel uit steigerhout.
Ik zou graag eens een paar dagen meelopen met iemand die dat soort dingen uit steigerhout maakt om wat handigheden van te leren.
Zit er toevallig iemand niet te ver uit de buurt van Hilversum die mij wat kan leren en op weg helpen?
In het mooiste geval kan ik daar misschien mijn vak nog van maken; zou ik geweldig vinden!

Groeten, Paul
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Welkom op het forum Paul!
Hopelijk vind je snel weer wat nieuws, maar in de tussentijd veel plezier met hout :)
 
Welkom, pas op het is verslavend :cool:.

Mogelijk is er bij jouw in de buurt ook een hobbyclub waar je terecht kunt als je meer en specifieke machines nodig mocht hebben.
Zo is er bij ons in Rheden een lokale hobbyclub samen met de vroegere AKZO hobbyclub ( de Spaander ) . Voor een heel klein bedrag aan contributie op jaarbasis kun je hier terecht.
Gebruik van machines maar ook een enorme kennis is daar aanwezig.

Zo kun je vaak ook iets maken wat groter is gezien jij net als ik ook een te kleine werkplaats/ schuur hebt.

Gewoon even op google zoeken in de buurt.

Gr Edwin
 

PaulF

Nieuw lid
29 nov 2016
12
0
Hilversum
haha dank je voor de waarschuwing Edwin. Dan lijkt het mij een zeer onschuldige verslaving dus dat komt goed.
En dank je voor de tip richting een lokale hobbyclub. Ik zal gaan googelen of er in Hilversum of directe omgeving iets dergelijks is.

Groeten, Paul
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.