kanten afplakken met de conturo

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent

Heb een video gemaakt hoe ik de kanten afwerk.
Ik heb vroeger veel hulp gehad aan dergelijke filmpjes op het net en doe dan ook graag iets terug.
De platen zijn gezaagd met de invalzaag en nadien mooi gefreesd met de bovenfrees zodat we een mooie effen kant hadden. Wat er daarna gebeurd kan je zien in het filmpje.

greetz
Smetje
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
het frezen geeft nog veel rotzooi of zat de afzuiging van de frees verstopt.
 

kiterraphael

Actieve deelnemer
28 feb 2011
134
0
46
boskoop
www.pmnewdesign.nl
Aan smetje
Vroeg me af hoe je dat doet het frezen van de kanten nadat je de planken gezaagd heb.
Wasmachine wel benieuwd heb je daar ook een filmpje van.
Nu laat ik de deurtjes steeds maken bij blok in Beverwijk.
Maar ben wel benieuwd hoe dat zagenda en frezen dan gaat
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
Ik wacht ook op mijn bestelde Felder KF700 S P, nu gaat alles nog met de festool invalzaag.

bij het frezen van 2mm abs kant is er inderdaad veel verstopping van de afzuiging, als je het wat proper maakt en 1 kant opnieuw freest zit het alweer vol door de overtollige lijm die blijft hangen

Ik moet vandaag een nieuwe kast maken in hetzelfde materiaal en zal nog een filmpje maken hoe ik alles zaag en frees, ik gebruik hiervoor een zelfgemaakte mal en de festool geleidingslat
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.