Hammer K3 e-classic

Atmoz

Actieve deelnemer
Beste allemaal,

Er is (redelijk) veel te lezen over het merk Hammer op dit forum. (Mede door Woodworking.nl "ken" ik het merk).
Vooral de zaagtafels vind ik zeer interessant. Ik "spiek" zo om de paar weken wel eens naar bijvoorbeeld een Hammer K3 Basic of Winner. Het blijven mooie apparaten, maar omdat ik geen plaats had, en geen krachtstroom, ging ik er niet echt mee verder.

Nu is dat eerste probleem (plaats) al een beetje opgelost. En krachtstroom moet ook niet helemaal onmogelijk zijn. Op de site van de netbeheerder zag ik dat het bijvoorbeeld zo'n € 220,- kost om de aansluiting "krachtstroom-klaar" te maken. Dan nog "even" een elektricien vragen om de boel in orde te maken :)

Vandaag heb ik de zoektocht naar zo'n Hammer dus weer opgepakt. En toen kwam ik opeens de Hammer K3 e-classic tegen. Deze kende ik nog niet. Op de website staat een logotje met "new" erbij, dus dat zou goed kunnen dat ik 'm nog niet kende :p Hopelijk is hij niet té nieuw, want ik had gehoopt op wat gebruikerservaringen. Doe ik er verstandig aan zo'n e-classic te kopen? En zou er nog wat met de prijs gedaan kunnen worden? Hoe zit dat als je in de markt bent voor zulke machine? Ik heb daar 0,0 verstand van, dus alle hulp is welkom.

Wie 'o wie? :cool: (Thanks alvast!!)

Groet,

Atmoz
 

Atmoz

Actieve deelnemer

Jep.


Nee klopt, maar volgens mij zijn dit ook echt alleen maar "online shop" modellen. Tenminste, dat kwam ik ergens tegen eerder vanavond.

Maar ik zou gewoon ff Felder bellen en vragen hoe het zit en wat dat is in dezelfde prijsklasse als Harvey .

Wat bedoel je daarmee? Is Harvey ook een goed merk?




Thanks voor je reactie.

Gr,

Atmoz
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Mooie machine die B3 zeg :cool:

Ik kan uit de filmpjes alleen niet goed opmaken hoe dat nu ziet met die frees wat erbovenop staat.... zit die niet enorm in de weg tijdens het zagen?
Het is eigenlijk een K3 en een A3 in elkaar, toch? (behalve dat je er hout DOORheen kunt duwen, je kunt het er 'alleen' langs duwen, right?)

Misschien dat ik ooit nog eens een los apparaat voor dat schaven neen, dus denk dat een K3 voor mij nu het beste is.

Hoe zit dat overigens met de afzuiging? Ik heb een Bosch Blauw bouwzuiger, dat is volgens mij niet helemaal "de bedoeling" omdat die Hammer's een veel bredere luchtuitlaat hebben.
Maar werkt het dan helemaal niet, of toch redelijk goed? Voor m'n andere powertools moet ik namelijk die Bosch wel hebben, en om nu 2 afzuigers te gaan nemen.....

Ben zeer benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben.

Thanks!

Gr,

Atmoz
 

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
Die frees bij de B3 zakt volledig weg, en de opening wordt opgevuld met ringen. De aanslag kan je ook eenvoudig verwijderen.
Als je beide nodig hebt, en je moet niet te vaak wisselen tussen zagen en frezen lijkt het me de perfecte oplossing.

een A3 is een vlak/vandikte bank. Deze functie zit niet op de B3. Als je dat erbij wilt, moet je kiezen voor de C3.

Je zal toch nog een aparte afzuiging nodig hebben. Je Bosch is daar niet geschikt voor vrees ik.

Ik heb een mail gestuurd naar Tema ivm. de e-classic beschikbaarheid in BE en de verschillen met de K3 basic.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Atmoz,

Kom eensn langs op mijn werk. Daar staat een Robland X310 combinee. Die is wel een stuk minder dan de Hammers, maar dan kun je eens een zaag/frees/schaaf/van diktebank in een zien.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Die frees bij de B3 zakt volledig weg, en de opening wordt opgevuld met ringen. De aanslag kan je ook eenvoudig verwijderen.
Als je beide nodig hebt, en je moet niet te vaak wisselen tussen zagen en frezen lijkt het me de perfecte oplossing.

een A3 is een vlak/vandikte bank. Deze functie zit niet op de B3. Als je dat erbij wilt, moet je kiezen voor de C3.

Je zal toch nog een aparte afzuiging nodig hebben. Je Bosch is daar niet geschikt voor vrees ik.

Ik heb een mail gestuurd naar Tema ivm. de e-classic beschikbaarheid in BE en de verschillen met de K3 basic.

Thanks voor de opheldering!

Zouden die e-classic's dan niet naar NL (of BE) verscheept worden denk je?
Ik heb vanmorgen Felder NL gebeld, maar zei konden alleen de "normale" (duurdere) serie leveren...

Eens goed nadenken wat ik nu precies ga doen!


Atmoz,

Kom eensn langs op mijn werk. Daar staat een Robland X310 combinee. Die is wel een stuk minder dan de Hammers, maar dan kun je eens een zaag/frees/schaaf/van diktebank in een zien.
Thanks, dat zal ik inderdaad eens doen. Misschien zelfs op korte termijn. Volgende week ofzo?!

Gr,

Atmoz
 

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
Ik kreeg ook te horen dat de e-classic een test is van Felder in Duitsland en Oostenrijk om te kijken of online verkoop werkt voor deze producten. Deze aanbiedingen zijn niet geldig voor België of andere landen :-(
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik kreeg ook te horen dat de e-classic een test is van Felder in Duitsland en Oostenrijk om te kijken of online verkoop werkt voor deze producten. Deze aanbiedingen zijn niet geldig voor België of andere landen :-(

Maar we kunnen ze dus ook niet bestellen en hier laten leveren? Duitsland is hier niet zo ver vandaan gelukkig :rolleyes: Ik heb vanmorgen een offerte aangevraagd bij Felder NL, maar als die niet een béétje in de richting komt van de prijs van die online e-classic's, dan ga ik toch echt wel proberen om ze uit .DE te laten komen...

Vreemd (en vervelend) dat wij hier in NL weer buiten dit soort leuke acties vallen :(
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
het aansluiten van krachtstroom kost idd ongeveer 220 euro. Dit is het deel wat de netbeheerder moet doen.
De rest aanlaten sluiten kost rond de €600.
zelf doen zoals ik kost ongeveer €300 aan materiaal.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
het aansluiten van krachtstroom kost idd ongeveer 220 euro. Dit is het deel wat de netbeheerder moet doen.
De rest aanlaten sluiten kost rond de €600.
zelf doen zoals ik kost ongeveer €300 aan materiaal.

Denk dat de opmerking dat bij zelf doen, enige ervaring wel op zijn plaats is zodat je wel vrij aardig weet wat je aan het doen bent.

Maar het aanleggen van 3 fase is toch echt een minder groot opstakel dan menig men doet voorkomen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Dat is wel makkelijk al begon ik zelf met 0 ervaring.
Ik wist niet eens hoe een meterkast werkte.
Maar alles kun je leren en eigenlijk is het niet eens zo heel moeilijk als je weet hoe het werkt.
Ik heb me enorm goed ingelezen op het aanleggen ervan en het is goed gelukt.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Thanks, dat zal ik inderdaad eens doen. Misschien zelfs op korte termijn. Volgende week ofzo?!

Gr,

Atmoz

Mag het een week later? De volgende week is het erg druk op mijn werk. Bel of Whatsapp me maar.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Dat is wel makkelijk al begon ik zelf met 0 ervaring.
Ik wist niet eens hoe een meterkast werkte.
Maar alles kun je leren en eigenlijk is het niet eens zo heel moeilijk als je weet hoe het werkt.
Ik heb me enorm goed ingelezen op het aanleggen ervan en het is goed gelukt.

Als bij je zelfgemaakte meubel toch iets minder goed gelijmt hebt, dan je gedacht had breekt er een poot af.
Alleen bij je meterkast . brand je huis af. just saying.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Niet overdrijven hoor je huis kan ook afbranden als de electricien zijn dag niet heeft.
Zolang je volgens de regels werkt is er niks aan de hand hoor.
Of jij nou een draad stript en vastzet of dat een geleerd iemand het doet het zit het zelfde.
Als je niet durft is een ander verhaal.
Als je eenmaal weet hoe het werkt is het zo klaar.

Maar nogmaals niks moet maar als je wilt kun en mag je het gewoon zelf doen.
Daar zijn geen regels voor.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Thanks voor de reacties allemaal!

Mag het een week later? De volgende week is het erg druk op mijn werk. Bel of Whatsapp me maar.

Geen probleem uiteraard :) We regelen wel wat!


Wat betreft dat krachtstroom aanleggen: ik ga dit inderdaad zelf doen, samen met m'n pa. Dat komt helemaal goed!

Heb vanmorgen ook al 2 offerte's binnen gekregen voor de apparaten. (K3 basic en N3800).
Ook gebeld met Felder DE, maar die waren vandaag dicht wegens een of andere vakantiedag... Ben toch benieuwd of ik het krijg geregeld om die e-classics hier te krijgen. En anderzijds ben ik ook weer benieuwd hoe 't dan met garantie en hulp (indien nodig) zit. Als je gewoon die machines hier in NL koopt is dat volgens mij sowieso wel in orde.

Dus nog even kijken wat ik precies ga doen :p

Grtz,

Atmoz
 

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
Proficiat. Wat is het geworden? K3 Basic? En hoeveel heb je betaald als ik mag vragen? Mag ook via PB.
Ik overweeg momenteel dezelfde aankoop...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.