Advies bij bouw kast

Woodlex

Actieve deelnemer
2 jun 2014
62
5
Duiven
Beste woodworkers,

Als beginnend houtbewerker ga ik binnenkort met mijn eerste klus beginnen en wel een voorraadkast voor in de keuken. In mijn zoektocht kwam ik op internet dit voorbeeld tegen wat mij erg aanspreekt.

De vraag die ik daarbij heb is wat de slimste / eenvoudigste manier zou zijn om de dikke witte delen te maken?

Omdat het toch wit geverfd wordt dacht ik zelf aan mdf of multiplex waarvan ik dan een holle doos maak zeg maar. Dus alle hoeken in verstek zagen en met plakband erom aan elkaar lijmen. Ik heb geen idee of dat een handige manier is of jullie wellicht en betere tip hebben om dit aan te pakken.

Alvast bedankt voor het advies.

Lex
kast wit en eiken 4.jpg
 
Laatst bewerkt:

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Ik heb ook nog een tv/opbergmeubel op de todo-lijst staan, en deze 'look' is iets dat ons aanstaat. Interesse naar de verdere bouw van jouw meubel, Lex.

edit: Misschien de 'holle dozen' toch voorzien van een interne verstevigingsrib tegen het doorbuigen (zeker voor leggers)?
 
Laatst bewerkt:

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Heb wel eens 'holle dozen' gemaakt van 8mm mdf. Kan met vuren latten of mdf schotjes van binnen.
Je kan het in verstek doen of gewoon recht verlijmen. Is wel veel schuur en schilderwerk.
Op zo'n korte afstand hoeft er niets tussen. Is stevig genoeg, maar mag altijd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.