Pockethole systeem

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Pluggen van hetzelfde hout? Verklaar je nader?!

Zodat je die pocket holes weer dicht kunt stoppen. Met het zelfde hout.

Nu zijn ze wel kant en klaar verkrijgbaar.. Maar het is wel zo mooi dat je uit een stukje zaagafval je eigen plug kunt boren.

Dan heb je een bijna perfecte match
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Dat zou geniaal zijn idd, bij mijn K5 zitten wel van die opvul pluggen, zijn vast bij te bestellen voor mooie prijsjes maar als je het zelf kan maken..
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Dat heb ik ze in een filmpje wel eens met een gewone proppenboor zien doen, en dan in-situ vlak met je werkstuk afzagen.

Edit: dan is de houtstructuur wel iets anders georienteerd dan ivm. die kregtool.
 
Laatst bewerkt:

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Dit is dan voor de binnenkant minder belangrijk.. Dat scheve gat in die deur stoort mij nogal.

Vandaar dat ik opzoek ben naar een oplossing hiervoor
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
We dwalen lekker af maar goed..

Nu twijfel ik tussen de a, b en c tracks, ik vind die bovenop ook wel handig omdat er zon zelfde stop voor beschikbaar is als van Kreg en veel goedkoper ook!

Zag dat jij een zijgeleider hebt maar bovenop is ook wel handig zie stop op bijgevoegde link (zoals kreg track stop systeem)

Zie https://www.baptist.nl/m/houtbewerk...ezen/langsgeleider-met-aanslag-tbv-t-track-b-

Ik twijfel heel erg.

Ik heb zo'n stop van Kreg, daar heb ik het vergrootglaasje ook vanaf voor op mijn stopblok, maar dit soort stops zijn niet erg stevig in zijdelingse druk, hierdoor kan je zomaar een mm te groot zijn als je zwaardere balken moet zagen, vandaar een zwaarder stopblok die je goed kan aandraaien.
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Dat heb ik ze in een filmpje wel eens met een gewone proppenboor zien doen, en dan in-situ vlak met je werkstuk afzagen.

Edit: dan is de houtstructuur wel iets anders georienteerd dan ivm. die kregtool.

Welk formaat Proppenboor moet je dan hebben?
Ecotools heeft ze in diverse maten.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Welk formaat Proppenboor moet je dan hebben?
Ecotools heeft ze in diverse maten.

Ik lees dat die slimmeriken van Kreg een boor van 3/8" gebruiken, hetgeen 9,525mm is. Best dan ook op zoek gaan naar Imperiale 3/8" proppenboor... Ofwel een 10mm gebruiken, en daar 0,5mm afnemen met schuurpapier(?).
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Je kunt de gaten ook opvullen met 'Bondo' -- autoplamuur. Dat krimpt een heel klein beetje en dat resterende deukje vul je met houtvulmiddel of met zaagsel geprepareerde houtlijm o.i.d.

Maar op zich is deze discussie niet nodig. In de praktijk kun je die pocketholes altijd uit het zicht houden; dan moet je wel de amerikaanse methodes volgen als het gaat om bijv. kasten maken. Daar zijn legio YT's over.
 

Artbij

Actieve deelnemer
28 nov 2016
52
0
Hoe sterk is een pockethole verbinding? En kun je hem ook gebruiken voor bijvoorbeeld een stevige werkbank?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.