Van boerenschuur tot werkplaats

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Hier even wat foto's wat ik zo al maak,

Het leukste om te maken vind ik nog steeds kastjes en tafels, maar ook plantenbakken, loungebanken, hondenmanden tot broodplanken aan toe.

Met deze kast begon het allemaal, daar ik er anders ruim 600 euro voor moest betalen, dat was ik niet echt van plan.

tvkast1.jpg

Daarna een bijpassende salontafel,

tafel1.jpg

met als gevolg een eettafel, dressoir en bureau (nog geen foto's van)

Toen had ik de smaak te pakken met een nieuwe hobby als gevolg.

Voor een kennis toen een kastje gemaakt voor hun dochter,

Kastje 1.jpg

En nog een tv-meubel met een iets meer creatievere look,

kastje 1a.jpg

En wat tafels,

_dsc5128.jpg

tafel klant 3.jpg

tafel klant 4.jpg

En de overgebleven stukken van onze oude schutting zijn verwerkt in een tuinkeuken waar de BBQ plus een oude gietijzeren gaspit in gebouwd zijn,
Helaas nog geen foto, dat deze helemaal klaar is.

tuin1.jpg
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Zo skybiker, je zaagstation ziet er pico bello uit, lekker veel bergruimte ook, prachtig.
Ook de serie meubelen te beginnen vanaf de kast onder de tv zien er prima uit, leuk!
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
>>> volgende doel is een Paulk werktafel op een vast onderstel

Mag ik je dan aanbevelen de kit van Peter Parfitt te gebruiken voor het boren van de gaten (UJK via Axminster); ik wou dat ik die al had toen ik 'mijn' Paulk maakte.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
@ Bert, ja dat mag heb je een linkje daar naar toe.

edit,

Al gevonden maar is wel erg prijzig, waarschijnlijk zet ik het gewoon uit met een schietlijn.
 
Laatst bewerkt:

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Al gevonden maar is wel erg prijzig, waarschijnlijk zet ik het gewoon uit met een schietlijn.

Voor een goede 20 mm freesboor ben je dat al bijna kwijt… En met een schietlijn wordt het niet zo precies. Ik heb mijn LR32 systeem gebruikt en dat ging redelijk goed, maar als je rond de 200 gaten boort wil de concentratie wel eens minder worden, waardoor ik een paar missers had. En die blijf je natuurlijk zien…
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Man, zo'n ding wilde ik nou ook.
Had je em net voor me weggepakt..... :)

Veel plezier ermee, maar dat gaat vast goed komen!!! :D
 

WR1944

Oud hout
Ik kan weinig over de kwaliteit van de lintzaag zeggen maar als eerste viel mij de houten voet op. De voet lijkt me nogal wiebelig in de richting van voor naar achteren. Ik zie wat lijstjes op de onderste twee plankjes maar door wat aan het geheel te trekken en te duwen moet je een indruk kunnen krijgen van de stevigheid. Door een strip hout aan beide zijden net onder het bovenblad kun je al wat stevigheid aanbrengen.
Sorry maar mijn beroepsdeformatie raak ik nooit meer kwijt. ;)
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
@WR1944, Wanneer je er zo naar kijkt krijg je wel dat idee, maar de zaag staat erg stabiel, de voor en achterwaartse beweging is minimaal.
Maar ter zijnentijd maak ik er een stevige kast onder met wat lades.

@Viepert, was jij de gene die over mijn heen had geboden? De verkoper had de zaag via de mail al beloofd dat deze voor mij was, Hij was vergeten de advertentie te reserveren zodat er over mijn bod was geboden, maar de verkoper hield zich netjes aan zijn belofte. Daar kunnen we alleen maar respect voor hebben.

@Willem1958, Bedankt en dat komt zeker goed, ik had er al een tijdje spijt van dat ik mijn eerste Scheppach had weggedaan voor een HBM profi., deze wordt een blijvertje.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
En weer een kleine uitbreiding die ik al veel eerder had moeten doen.

Lang getwijfeld tussen de Rotex en deze schuurmachine en toen ik daar uit was moest ik ook nog even goed nadenken of het de 3mm of 5 mm uitslag moest gaan worden.

Uiteindelijk voor de machine met 5 mm uitslag gekozen en heb daar absoluut geen spijt van, deze schuurt met een korrel 120 mijn hout superglad zonder ook maar 1 schuurkringetje, Vuile gebruikte steigerplanken zijn schoon met een korrel 60 voordat je het beseft, pff had ik dat maar eerder geweten.

Al met al, een super schuurmachine die zijn geld dik waard is.

IMG_0901.jpg
 
Laatst bewerkt:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Nice, ik van volgende maand die kleine vierkante bestellen. Ben de type aanduiding ff kwijt.
Met het voorjaar alle kozijnen gaan doen.
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Deze week maar de knoop doorgehakt en een Festool Kapex 120 gekocht. Dit ging niet helemaal naar de zin want eenmaal geplaatst bleek het bed van de zaag een afwijking van 3 mm te hebben van links naar rechts. Ja dan blijf je de boel afstellen in je zaagstation.

Ik had de zaag gekocht bij Kruis in Rotterdam en daar deden ze totaal niet moeilijk en de zaag kon gewoon omgeruild worden, ook al hadden ze nog nooit van zo'n grote afwijking gehoord, daar aan gekomen was er ook nog een vertegenwoordiger van Festool en die vond de afwijking ook wel serieus fout. Hij stond er op dat er een nieuwe moest komen. Dus al met al petje af voor Kruis en voor Festool.

Na het plaatsen ff lekker gezaagd en op alle standen perfect afgesteld uit de doos dus op naar mijn volgende project.

IMG_1245.jpg

word vervolgd,
 
Laatst bewerkt:

ForwardLex

Nieuw lid
23 nov 2016
6
0
Erg mooi geworden dat station, is de hoogte van je vorige zaag gewoon uitwisselbaar met die festool?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.