Seizoentool Winter (metaal)

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
Niet dat ik een spelbreker wil zijn, zeker niet na ik de vorige tool ook heb besteld (tot grote tevredenheid), maar misschien moet er ook iemand zijn stoute schoenen eens aantrekken om te vragen wat de korting zou zijn mochten we met zijn allen die geleiders bestellen bij de genoemde "concurrentie". Kan mij moeilijk voorstellen dat dit genoeg zou verschillen om het rendabel zelf maken. Zeker als we de rails nog moeten nabestellen wat mij toch een grote kost lijkt?
Mocht niemand zich geroepen voelen wil ik gerust zelf even polsen als ik een idee heb over de afname. Hoeveel personen hebben ongeveer de hoekaanslag besteld, dan heb ik toch ongeveer een idee want kan mij best voorstellen dat die ook allemaal deze geleider kunnen gebruiken?
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Dat vindt ik eigenlijk best een goed idee, mits het dus echt in de buurt komt van de prijs van zelf laten maken. Van de vorige tool waren er volgensmij zeker een stuk of 100 besteld dus als je met dat aantal eens een opvraag doet ben ik benieuwd wat er uitkomt.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik denk dat je zowieso het BTW voordeel hebt als je dat in een goed vat weet te gieten
Nico moet BTW rekeken omdat hij een bedrijf is, dus de enige die daar wijzer van wordt is iig de belasting
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
BTW= belasting toegevoegde waarde. Dus enkel waar Nico waarde toevoegde kost het extra. Alle andere leveranciers zullen ook BTW in rekening brengen. Zie dus de winst qua BTW niet.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Mijn voorkeur gaat wel uit voor aluminium eerlijk gezegd, kan wat meer hebben dan kunststof. En die rails koop ik liever los van incra bij bijvoorbeeld gereedschappro. Dus die hoeven er van mij niet bij. Wat wel ideaal zou zijn, is dat systeem van Seneca waardoor je ook makkelijk smallere stroken kan zagen.

Zou dat niet kunnen door de onderste T-track (in de dubbele T-track) te voorzien van een soort aanslag die aan de voorzijde kan uitsteken zodat deze onder je rails eindigt en dus als stop fungeert? om die vast te zetten heb ik nog niet 123 een oplossing. Misschien een klein schroefje aan de zijkant van de rail?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hmmmm dan heb ik misschien verkeerd gelezen vorige keer of Nico heeft dat verkeerd uitgelegd/gehanteerd, maar ik meen(de) dat hij belasting over het geheel heeft gerekend ?
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Niet dat ik een spelbreker wil zijn, zeker niet na ik de vorige tool ook heb besteld (tot grote tevredenheid), maar misschien moet er ook iemand zijn stoute schoenen eens aantrekken om te vragen wat de korting zou zijn mochten we met zijn allen die geleiders bestellen bij de genoemde "concurrentie". Kan mij moeilijk voorstellen dat dit genoeg zou verschillen om het rendabel zelf maken. Zeker als we de rails nog moeten nabestellen wat mij toch een grote kost lijkt?
Mocht niemand zich geroepen voelen wil ik gerust zelf even polsen als ik een idee heb over de afname. Hoeveel personen hebben ongeveer de hoekaanslag besteld, dan heb ik toch ongeveer een idee want kan mij best voorstellen dat die ook allemaal deze geleider kunnen gebruiken?



meebezig!
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
een gunstige prijs is vast wel overal te bedingen BTW moet nu eenmaal afgedragen worden tenzij je de hele partij profielen opgeeft als benodigdheden voor je bedrijf, bedrijfsinrichting oid. Bij een eventuele controle zou dit dan ook nawijsbaar moeten zijn, je komt niet weg met..... ohw die investering ff kijken in 1 van mijn 100 dependances ;)

op dit moment een offerte aanvraag gedaan, kan ook nog even onderzoeken wat onze chineze vrienden vragen bij ali-b.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ja, maar dan gaat het om aantallen. Ik heb ook legio contacten in China, maar die gaan echt niet iets in kleine aantallen maken.
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
Ik was zo vrij om al eens even contact op te nemen met Seneca. Kreeg van hen het onderstaande:

We would certainly be interested in working with you and arranging a group buy to make it easier to distribute our product in your country. I'd like to collect some more information to help me quote you on this.


Currently on our website we sell the Parallel Guide System as a kit of just the components we manufacture. This results in a little bit of "do it yourself" work as the customer has to go purchase the Incra T-Track Plus and the appropriate scales if they want the scales to direct read. We recently made arrangements with Incra to start obtaining their T-Track Plus OEM; In the next week or so we will begin selling our Parallel Guide System online as a kit that includes 24 inch long Incra T-Track with scales cut to the correct length (packaged this way, the system allows 31" of cutting width). This system also works for both Festool and Makita tracks. Do you have a source for Incra T-Track locally? I know there companies internationally who have copied the Incra system but I'm not sure what the availability is in your country.

Would you be interested in purchasing the parallel guide system as we sell it now without the T-Track? Or would you like T-Track to be included as part of the kit? We would of course include metric scales cut to the correct length with the system, so that out of the box the scales will direct read from the kerf.

Shipping to a single location will cut down on shipping costs. An order that large would be the most economical to ship via palleted freight on container ship which can take several weeks (probably the better part of a month) for delivery. It could be shipped via air which is much faster but also generally much more expensive. Do you have a freight carrier / broker that you've worked with in the past, or would you like us to find a freight company and quote the shipping? If you'd like us to quote shipping, could you send us the physical delivery address so we can request some shipping quotes?

Thank you!
Ik veronderstel dat het beter is om zonder de rails te bestellen vermits dit anders weer een discutie metric vs imperial gaat geven. Het zou natuurlijk wel wat tijd in beslag nemen om te laten leveren en van hieruit in de benelux te verdelen, maar het zelf maken zal wss ook niet snel snel kunnen.

Feedback natuurlijk welkom...
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15


Ja snap ik :p .
Ik bedoel dat zwarte plaatje dat je aan de onderkant van de incra rail schroeft zodat je smaller dan de geleiderail kan zagen doordat de rail op dat plaatje rust.

@mcarma; bij bestellen bij Seneca in de US moet je wel rekening houden met invoerrechten. Dat komt nog bovenop de 21% BTW en zijn bij gereedschap geen misselijke bedragen. Ik vrees dat daar bestellen niet echt uit kan.
 
Laatst bewerkt:

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Maar als het maken + verzenden en BTW onder de 75 euro blijft en er wordt een degelijke versie gemaakt, doe ik zeker mee! :)
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Ik had inderdaad BTW gerekend over het geheel. Dat is ook niet zo gek. Ik betaalde ook weer btw aan het metaal bedrijf.
En een groot deel van jullie kan het ook weer terugkrijgen/verrekenen.

Ik vaar mee met de wind, dus ik zie wel waar dit uitkomt! Maakt eigenlijk niet zo veel uit. Vorige keer konden we het goedkoper maken door het zelf te produceren. Maar met zo`n tool heb ik soms wel de gedachte.. tja.. als seneca dit al zo mooi uitgewerkt heeft.. plegen we dan niet een beetje plagiaat?
Met de vorige tool hadden we toch nog wel het een en ander aangepast. Dat was net iets anders..
Ik hoop niet dat we precies het ontwerp van seneca gaan overnemen.
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Ik denk eerder een overgroot deel juist niet, jammere daarvan is dat alleen de belasting daar wijzer van geworden is en daar krijg ik dan weer spontaan uitslag van :)
enige manier om onder de btw uit te komen is door fraude te plegen als je geen ondernemer bent. Wordt ook weer een hoop behulpzaams mee betaald, behoorlijke offtopic discussie, maar een tool-project om onder de btw uit te komen heeft geen zin.

Iets meer on-topic, ik heb wel interesse, maar het gevoel dat bij een wat complexere tool het moeilijk wordt om in een relatief kleine oplage hoe dan ook onder de al bestaande prijzen uit te komen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik bedoelde btw rekenen over iets waar al btw over gerekend is én dus niet nodig is (zoals eerder gepost) daar is niks fraudeleus aan
btw doorberekenen lijkt me wél op zijn plaats, wat ik begreep uit de eerdere post is dat er nu feitelijk dubbel btw betaald word ?!
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Nee, iedereen betaalt (als transactie) altijd alles incl. btw, ook de ondernemer. Je betaalt altijd het incl. btw bedrag, de btw die je niet hoeft af te dragen als ondernemer vraag je weer terug bij de BD. Als consument, aan het einde van het rijtje betaal je BTW over elke stap in de keten die waarde heeft toegevoegd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.