Hout vinden ?

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
bedankt voor de tips! :) ik ga binnenkot even bij de afval dienst van molenhoek langs, daar wonen mijn ouders, dus wie weet heb ik daar meer geluk. Ook heb ik van Chris een paar mooie stukken perenhout gekregen en ben ik aan het oefenen op mijn kommetjes :) een oude eethoek is inderdaad ook wel een mooi idee, ik heb het oude tafelblad van onze eetkamer tafel ook gerecycled tot een deel werkbank voor mijn draaibank!
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Paul.
Een stuk berken onderstam van ongeveer 80 a 100 cm lang en 50 a 60 cm diameter, kan je daar wat mee?
 
Als je de gemeente ergens ziet/ hoort zagen, gewoon eropaf stappen.

paar maandjes terug lagen hier in de buurt een esdoorn en een kers om(kers was zeker 1,20m dik onderaan)
gaan vragen wat ermee gebeurde en ik mocht beide stammen in z'n geheel meenemen.

En als je dan slim bent stel je er iets leuks tegenover(in dit geval een bakje bier) en geef je je telefoonnummer door. Ik wordt nu regelmatig gebeld of ik interesse heb in hout:)
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
dag bobmartin: Wat een tof aanbod, maak er graag gebruik van en @rene13: ik zet er graag iets tegenover (zeker een bakje bier :)
Ik vind het niet zo prettig om mijn telefoonnummer op een forum te zetten, maar ik zal jullie een privé berichtje sturen met mijn email adres.
Ik heb van Chris een paar stukken met peer gekregen en ben druk aan het oefenen om wat bakjes te maken (ik zal hier wat foto's plaatsen)
Ik reed van de week naar de sportschool waar ze druk aan het snoeien waren in de grote bomen die daar staan, 95% was takjes, maar er zaten ook een paar "dikke" stammen tussen van een cm om 40 doorsnee. Dus ik ben gestopt en uitgestapt, en vroeg de heren of ik er een stukje van mocht meenemen. Vriendelijk als de mannen waren gaven ze aan dat het van de gemeente niet mocht. geen idee waarom niet, maar alles dat ze snoeiden moest naar de DAR (dienst afval reiniging in nijmegen) ik vind het een ietwat vreemd policy, maar het is het ook niet waard om grote discussies over te voeren.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Vooral gaan in de omgeving aangeven dat je genitreerd bent in hout je weet nooit wie er in je kring weer mensen kent die je kunnen voorzien van.
De heg laat ik altijd snoeien door een hobby tuinman en die heb ik ook maar gevraagd als die wel eens bomen omkapt en ja hoor in eens stond er wat onder de carport :)
Nu dat nog zien te verwerken haha ik heb (nog) geen kettingzaag.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Beste Paul,
Als er geen interesse meer is in het stuk berken geef ik hem aan een ander.
Laat maar even weten.
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
Hey bobmartin, sorry, ik ben wat afgeleid geweest door omstandigheden. Ik heb zeker nog interesse in het stuk berken. Zou je mij je telefoon nummer kunnen mailen naar p.thijssen (apenstaartje) Gmail (Punt) com? Of anders even je mail adres achterlaten dat ik je een telefoonnummer kan sturen? Dan kunnen we iets afspreken. Het is hier de afgelopen week helaas een beetje gekkenhuis geweest.

Vast bedankt
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
heb gister een paar mooie stukken hout gekregen van Bob, inclusief een joekel van een stuk berken :) ik kan weer even naar hartelust oefenen! erg blij mee :)
 

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
Ik hou altijd marktplaats in de gaten, zo heb ik laatst nog een massief eiken salontafel op de kop getikt voor €5,=. Koopje toch?
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
klinkt goed Eco-kist.


Ik heb een knoepers van een stuk berken van Bob gekregen. Die moet ik even bellen want dat moet aanzienlijk kleiner gemaakt worden voor mijn draaibankje, maar de afgelopen weken (kerst, oud en nieuw, ouders, schoonouders en dan nog iedereen achter elkaar een nare griep hier) hebben even vol gezeten, en Chris heeft me een paar hele mooie stukken met nat perenhout gegeven waar ik ijverig mee aan de slag ben.
Het blijft een enorm leerproces, maar het is wel ontzettend leuk om te doen :)
Unknown-1.jpgUnknown-2.jpgUnknown-5 copy 4.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.