Hout vinden ?

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
Hey allemaal,

Even een vraag, Ik ben lekker aan het knutselen thuis met hout, veel aan het oefenen met hout draaien, maar ik loop tegen een klein probleem aan.
Het vinden van hout :) Klinkt mischien wat stom zo, maar ik heb al meerdere mooie stukken hout gekocht bij de fijnhouthandel in arnhem, en mooi als dat is, vind ik het allemaal wat prijzig om mee te oefenen en dus ook genoeg fouten mee te maken. Ik heb wat stukjes met beuken gekocht daar om wat mee te oefenen en dat vind ik prima, Maar een keer proberen een kleine schaal te draaien etc kost al snel vrij veel als je daar een flink ( nou ja.. voor mij dan, 15 tot 20cm doorsnee is al flink) blok beuken of eiken o.i.d. voor wil kopen.

Voor een project dat ik in mijn hoofd heb zitten, waar ik ook een eind doel voor heb vind ik het allemaal niet zo erg, het gaat dus vooral om het oefenen en het leren van mijn fouten!

Nou ben ik uiteraard mijn ogen aan het open houden voor hout in de buurt, maar in het centrum van een stad is dat toch wat lastig. Ik ken ook weinig mensen die bomen omzagen verder ;)

Ik was dus benieuwd waar jullie allemaal hout vandaan halen, hout om te draaien, planken voor meubels of projecten etc.

groetjes
Paul
 

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
hoi Paul_800

loop eens langs bij de plaatselijke schrijnwerker en of meubelmaker
die hebben altijd wel een bak staan met "afval" staan

groetjes
Jan
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Tweeds hands mark ten, Het Goed, Emma"us, kringloop winkels en vraag naar salon tafel en tafelpoten, die niet verkocht worden. Bied je aan als afnemer van die spullen. Groenafdeling van de gemeente voor het grotere snoeihout en parkbomen. Of kom even langs in Lemmer.
Vr.gr. Jan Pranger.
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
Vanmiddag even bij kops hout in Nijmegen langs geweest, deze meubelmaker heeft vrij veel kleine stukken hout voor een schappelijke prijs. De groen afdeling in Nijmegen heeft strenge regels, alles dat daar ligt moet blijven liggen en mag ik niet meer aanzitten of weg pakken. Beetje jammer wel :( lemmer is wel een beetje uit de richting voor mij jan, maar ik kom met enige regelmaat in assen, en kom je dan graag opzoeken :)
 

chrisvanaar

Actieve deelnemer
5 nov 2011
198
88
Ik heb nogal wat appel- en perenhout liggen, dat ik lang niet allemaal ga gebruiken, kun je wel wat uitzoeken als je toch hier bent.
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
wat ontzettend tof al die reacties :) super leuk! Ik maak graag gebruik van je aanbod jurriaan, zou het leuk vinden om te zien wat je allemaal maakt en hoe je werkplek eruit ziet Beneden leeuwen is inderdaad niet zo heel ver. Als je wil kun je mij een mailtje sturen op p.thijssen (apentaartje) gmail (punt) com, dan kunnen we mischien een keer wat afspreken!

Blom3d: Groningen is wat ver, maar als ik in de buurt ben laat ik graag van me horen.
Chris, ik heb je nog even een mailtje gestuurd! uiteraard ook bedankt voor je aanbod :)
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
inderdaad zeg, zal uit enthousiasme de helft vergeten te lezen :) , loon ligt heel vlak bij assen als ik me niet vergis.
Leuk, ga zeker wat van me laten horen waneer we de volgende keer in assen zijn
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Is er iemand die stook hout verkoopt in de buurt ??, die beginnen met hele stammen en daar zou je wel wat hout om schalen te draaien kunnen vinden.

Ook bedrijven die snoeien en bomen kappen zijn goede plaatsen voor hout.
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
ik ben geen houtdraaier maar wel bekend met arnhemse fijnhouthandel. Al het bewerkte hout, lees foutvrij, geschaafd etc is ongeveer 4x zo duur als onbewerkt. 2 deuren voor de AF aan de linkerkant zit een meubelmaker die je kan vragen je stukken ruw hout te vlakken en schaven (als dat nodig is voor draaien). kosten €1, per minuut vertelde hij mij. Ik had een mooie plank tulpen van 26mm dik uiteindelijk voor 16 euro geschaafd en wel in de auto liggen op weg naar huis (uiteraard niet voor draaien). Voor hetzelfde volume geschaafde planken had ik bij de AF ongeveer 50 euro neer moeten tellen.
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
@Leo: hier direct in de buurt niet zo heel erg veel. Maar kan eens goed rondkijken
@arthur: Goeie tip! dankje :)
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
Nou inderdaad zeg, de kap van de vijver hier even goed vast moeten maken. Bij de winkels om de hoek is een gevel bord naar beneden gekomen, dus goeie kans op wat mooi hout!
 

ernstjan91

Actieve deelnemer
27 mei 2013
146
1
Veenkoloniën
Vanmiddag even bij kops hout in Nijmegen langs geweest, deze meubelmaker heeft vrij veel kleine stukken hout voor een schappelijke prijs. De groen afdeling in Nijmegen heeft strenge regels, alles dat daar ligt moet blijven liggen en mag ik niet meer aanzitten of weg pakken. Beetje jammer wel :( lemmer is wel een beetje uit de richting voor mij jan, maar ik kom met enige regelmaat in assen, en kom je dan graag opzoeken :)

Bij meer gemeenten is dat. Mijn oom werkt hier bij de gemeente. Toen ze in ruil voor een doos gebak wat stukken beuk hebben laten liggen hadden maken ze daar ook een hoop stampij van.
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Wat jammer van de strenge regels in Nijmegen. Op de gemeentewerf in Overbetuwe (Elst) mocht ik zelf gaan kijken bij het gekapte hout en er naar believen wat tussen uit halen. Mag jij ook vast (misschien even bellen vooraf).
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Dag Paul,

ik zie dat je in Nijmegen woont. Misschien ken je de weg rond recreatiegebied de Berendonck.
Je hebt daar de Panhuisweg.
Er zit daar iemand die bomen tot planken zaagt. Dat doet hij erbij.
Hij werkt zelf bij een grote hovenier. Ik zou daar mijn licht eens opsteken.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Paul, wat ik wel 'ns doe als ik planken nodig heb is kijken voor een oude eethoek op marktplaats.
Mensen moeten er vanaf en soms is het gratis afhalen of bijv voor 50 euro een grote eethoek met 6 stoelen.
Mensen zijn blij als je het ophaalt en het hout krijgt weer een tweede leven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.