Nieuwe draaibank....

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het is al weer eventjes stil
1001 verplichtingen, diverse zaken in de tuin die af moeten en natuurlijk moet een ander ook tijd hebben
Maar hey, het heeft ook voordelen, ondertussen verjaarde ik weer eens (doe ik eenmaal per jaar) vrouwlief had voor mij een Oneway Stronghold chuck en een mooie schalenguts 22mm (flinke jongen)
Er zat ook nog en fraai schuurschijfje in de doos

Ik ben er weer blij mee
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nee die komt uit duitsland
Het is een HSS beitel, Jurriaan heeft hem ook en ik dacht 'die wil ik er nog wel bij hebben' Crown heeft niet die afmeting (of ronald heeft ze niet in zijn assorti)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Tja....zo is er altijd wel iets te vinden
Met een grotere chuck zou je weer kunnen stellen dat de motor te klein is, de riem te small, het onderstel te licht of misschien ben ik wel te kort :)

Dat kan twee dingen betekenen: de draaibank is te licht uitgevoerd of het komt vast wel goed, er zijn immers meerdere wegen die naar rome leiden

Zonder gekheid: ik denk dat zelfs met een schaal(tje) van een cm of 40 a 50 een grote beitel al prettig kan zijn om de ruwe vorm te maken
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Yes....Chevy komt deze kant morgen (straks) en dan word het laatste laswerk aan de draaibank gedaan.
Als dat klaar is word het tijd voor een verfje... :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
In België hadden we met een flink verlengstuk in de losse kop gekeken hoe goed die stond, spot on....maar eenmaal hier de bevindingen op het forum gepost werd er terecht opgemerkt dat het ook andersom gemeten moet worden
Nu past het verlengstuk niet in de vaste kop maar ik heb wel een pen mandrel (ca 20cm) en ook dat is spot on

Ook met de mandrel en een verlengstuk in de losse kop is het perfect
Ik ben dik tevreden dus

20170611_104922.jpg

20170611_105024.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Geen idee pel
Hoop natuurlijk van wel

Vandaag was zoals gezegd meester-lasser Chevy66 hier om de laatste hand te leggen aan de het laswerk van de draaibank
Niet echt een hele grote uitdaging maar het was wel een gezellige dag, het laswerk was al met al een uurtje werk, waar we er natuurlijk wat meer van maakte door lekker ouwehoeren

Daarna was het tijd om even lekker in de schaduw te gaan zitten en het vocht aan te vullen om daarna lekker een paar spare ribs soldaat te maken (en ik geloof best dat het smaakt want bij iemand zat het nog net niet achter zijn oren ;)

Chevy, reuze bedankt....was gezellig en ik ben blij dat het laatste laswerk nu af is

20170611_194606.jpg

Hij word steeds imposanter (vind ik)
20170611_194618.jpg

20170611_194624.jpg

Even een stukje hout tussen de centers gehangen, gewoon omdat het kan :)
20170611_195047.jpg

Dit stukkie is ca 30x50
20170611_195058.jpg

20170611_195111.jpg

Nog te doen:

lasspetters wegslijpen
poten aan de achterzijde wat inkorten
Stralen draaibank, primer en verf aanbrengen

Kastje voor de freq. regelaar
Kastje voor de afstandbediening

ruimte maken in de man's cave :)
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
1. kan ik wel maar kost de nodige moeite als ik de foto's met telefoon maak (en heb ik geen zin in)
2. optie, geen plaatjes kijken
3. optie, scherm kwart slag draaien

Niet zo dringend dus ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Och die kun je ook draaien hoor
of gewoon accepteren dat er af en toe eens een foto gedraaid staat, doe het voor me lol en niet omdat het moet :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.