Nieuwe draaibank....

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als ik de gebruikte materialen van dat ding zie dan zal het bij mij wel los lopen (als ik het goed inschat is daar 8 a 10 mm materiaal gebruikt)
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Hier de metaaldraaiert dus,
Best wel een leuk projectje om zo te doen.
Maar ik vind het maar eng, een klont hout in zo,n klauwtje, en dan uit de hand met een beitel er in.
Nu nog verdeelschijfje maken, en dan is het wat mijn werk betreft wel zo,n beetje klaar.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hey Remco...
ik gok er zo op dat er nog wel wat andere mensen je nu zullen weten te vinden voor wat gedraaid spul ;-)
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Hier de metaaldraaiert dus,
Best wel een leuk projectje om zo te doen.
Maar ik vind het maar eng, een klont hout in zo,n klauwtje, en dan uit de hand met een beitel er in.
Nu nog verdeelschijfje maken, en dan is het wat mijn werk betreft wel zo,n beetje klaar.

Dag Remco,

zo'n klauwtje kan meer hebben dan je op het eerste gezicht zou denken. Hier een paar probeersels van de afgelopen jaren. IMG_0225.jpg
IMG_7236.jpg
IMG_7250.jpg

En als een klauwplaat het niet red kun je altijd nog werken met schroeven of houtdraadbouten
draaibank 1.jpg
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Als ik de gebruikte materialen van dat ding zie dan zal het bij mij wel los lopen (als ik het goed inschat is daar 8 a 10 mm materiaal gebruikt)

Die van jou is idd veel beter doordacht... degene die ik deelde is een beetje een bijenkaar geraapt zooitje.
ik zie er al naar uit om die van jou helemaal af te zien!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Anders ik wel
heb vandaag een hele grote wortelstronk van een Walnoot gescoord....
Eerst maar eens met de hogedrukspuit schoonspuiten en dan kijken of daar wat moois van komt
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Oh echt....bizar, daar zou ik nou echt nooit op gekomen zijn
Dank je voor de waarschuwing, regenjas aan, zuidwester op, kap voor de kop en gaan met die banaan :)
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Doen de padvinders niet meer aan een heitje voor een karweitje, dan kan je het mooi uitbesteden.

Oh echt....bizar, daar zou ik nou echt nooit op gekomen zijn
Dank je voor de waarschuwing, regenjas aan, zuidwester op, kap voor de kop en gaan met die banaan :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik ben er kortgeleden achtergekomen dat een stadsgenoot een Magma Black Titan 400 heeft staan, mijn losse kop is daarop geinspireerd
Dus na wat mail contact ga ik daar even kijken, altijd leuk om inspiratie op te doen (misschien sleep ik mijn losse kop wel mee :))
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Anders ik wel
heb vandaag een hele grote wortelstronk van een Walnoot gescoord....
Eerst maar eens met de hogedrukspuit schoonspuiten en dan kijken of daar wat moois van komt

Moet nog even bedenken hoe ik die mee ga krijgen, de wortel is ca een meter doorsnede (zit natuurlijk ook de nodige aarde en troep aan die ik niet ter plaatse kan verwijderen
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Huren voor 1 dag ben je zo,n € 25 ,kwijt , gebruikt vind je ze wel tussen de € 50 en € 100 Nieuw ca € 125
Altijd makkelijk om zware stukken te verplaatsen
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Iig bedankt voor het aanbod
Het schijnt dat het brokkie al te zwaar is om richting aanhanger te rollen, dat is dan weer lastig
Even bedenken hoe we dat gaan aanpakken
Ik neem iig een paar balken mee als hefboom
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Zoekend naar wat anders kwam ik enkele dagen geleden 2 verlengstukken MK3 tegen 1 van 600mm en 1 van 450mm
Voor 3 tientjes waren ze voor mij, da's niet gek
Helaas wilde de verkoper ze niet verzenden maar Petrolhead heeft me uit de brand geholpen en heeft ze opgehaald voor me, tof toch !

Leek me ideaal om er bij te hebben
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.425
686
Emst
Stukkie touw aan het stukkie hout en het andere eind aan de auto en trekken maar
En als de aanhanger een goed rem heeft kan je hem misschien ook nog de aanhanger optrekken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.