Nieuwe draaibank....

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Kreeg net bericht van de metaaldraaier, hij is al een heel stuk opweg met de as, de spilneus is zo goed als af
Morgen gaat hij weer verder
Tof...
 

Berm

Actieve deelnemer
Ik heb ooit in Duitsland op een Heyligenstaedt gedraaid, een merk wat daar een legendarisch begrip is (in ieder geval bij de eigenaren, hè Ronald).
300 mm centerhoogte, 750W motor (!). De motor was nog origineel, vandaar. Schaal van ongeveer 45 cm ging zonder veel problemen.
Het doel van draaien is ten slotte snijdend werken, en haastige spoed is zelden goed.


bedoel je zoiets Jurriaan en Ronald ?

BadFallingbosteldraaibank.jpg Ronald BadF.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Zondag word een mooie dag, dat weet ik nu al, dan gaan we namelijk lassen (ja Rien, je leest het goed)
Chevy66 komt naar Lelystad en dan gaan we de ribben en bedsbanen op de buis bakken
Daarna ga ik met dat geheel naar België waar het gevlakt word en het gat voor de koker gemaakt word
Als dat klaar is kan de koker er in, poten er onder en de deksels er op...

Inmiddels is de aandrijfriem ook binnen
Na het weekend beginnen aan de tekening voor de motorsteun, die word ook in belgië gemaakt (gefreesd)
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Zondag word een mooie dag, dat weet ik nu al, dan gaan we namelijk lassen (ja Rien, je leest het goed)
Chevy66 komt naar Lelystad en dan gaan we de ribben en bedsbanen op de buis bakken
Daarna ga ik met dat geheel naar België waar het gevlakt word en het gat voor de koker gemaakt word
Als dat klaar is kan de koker er in, poten er onder en de deksels er op...

Inmiddels is de aandrijfriem ook binnen
Na het weekend beginnen aan de tekening voor de motorsteun, die word ook in belgië gemaakt (gefreesd)

Als dat maar goed gaat, lassen op een Zondag.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.086
2.601
Het is de vorige keer ook gelukt, dus als we een beetje droog weer hebben zijn we snel klaar. Toxiq weet nu wat voor eisen er aan de voorbewerking gesteld worden, dus dat kan hij al van te voren doen. Hebben we misschien nog even tijd om met de hondjes te gaan lopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.