Nieuwe draaibank....

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Vandaag was het dan zo ver.... de eerste stukken gingen worden, tof !

Iets na twaalf uur was ik bij Chevy, even kennis maken, beetje kletsen, chevy moest zijn lunch nog even nuttigen en toen konden we van start
Voor mij de eerste keer, dus daar waar ik al wat voorbereidingen had kunnen treffen had ik dat nog niet gedaan, de aanloop koste dus wat meer tijd

Van diverse onderdelen moest er nog een flinke walshuid worden verwijderd
20170212_141535.jpg

Sommige onderdelen viel het wel mee en ging het redelijk vlot
20170212_141539.jpg

Toen even droog passen en het concept nog een keer doornemen
Chevy had wat goede argumenten met betrekking tot de plaatsing van de excentrisch klem
Eigenwijs als ik ben wilde ik hem toch ook op een voor mij prettige plek hebben dus koos ik voor de gulden middenweg
Wel moesten we nog even een gaatje boren

Dat de walshuid behoorlijk dik was bleek wel toen we met de gatenboor niet echt verder kwamen, nadat chevy zich bedacht en zich niet wilde laten kennen en meer kracht zette kwamen we daar ook doorheen
20170212_144354.jpg
En toen was het zover, de eerste lassen waren geplaatst....
20170212_151849.jpg

Omdat de excentrische klem op een andere plek kwam moest er ook nog wat weggeslepen worden
Even een paar gaatjes boren en de rest met de slijptol
20170212_154725.jpg

Hier de Maestro aan het lassen, altijd gedacht dat elektrolassen niet zulke fraaie lassen opleverde maar Chevy liet zien dat dit absoluut niet waar is
20170212_163554.jpg

Kwart over zeven in de avond waren we klaar, gauw alles in de auto, even vegen en dan snel mijn dochter bij een vriendinnetje ophalen en dan naar huis
Even douchen, happie eten en dan foto's op het forum

Wat is ie groot he
20170212_211607.jpg

Leeg augurken potje er naast dan zie je pas écht hoe groot hij is
20170212_211633.jpg

55,5 kilo en dan moet de pinole er nog in, zeg maar goed voor een 60 kilo totaal
20170212_211813.jpg

De excentrische klem, de arm waarmee je hem klemt moet nog wat gebogen worden
20170212_211840.jpg
 

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Eindelijk... naar 47 pagina's eindelijk foto's van Laswerk. :D Ziet er goed uit Toxiq. Keep on going.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hehe.....je weet wat ze zeggen he, goede voorbereiding is het halve werk :D
Volgende stap is nu om de gelaste buis met een ruimer helemaal op maat brengen zodat de pinole er exact in past
Als dat zover is kunnen we gaan lassen aan de draaibank zelf
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Hehe.....je weet wat ze zeggen he, goede voorbereiding is het halve werk :D
Volgende stap is nu om de gelaste buis met een ruimer helemaal op maat brengen zodat de pinole er exact in past
Als dat zover is kunnen we gaan lassen aan de draaibank zelf

Ja ja:p

Het is een tijd geleden dat ik zulke grote sneeuwvlokken zag vallen in nederland en al zeker niet meegemaakt waar we nu wonen
prachtig....alles word steeds witter, en ik hoe me ook nog met hout bezig....namelijk de kachel voeren
Ondertussen zit ik lekker in de schommelstoel voor het raam en geniet van het uitzicht
Dit mag nog even duren....
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is geestelijke voorbereiding :D

In eerste instantie eerst met een machine waterpas, maar die paste niet lekker tussen de voet dus later hebben we een overmaatste schuifmaat genomen en daar het geheel aan beide zijden mee gecontroleerd
indien nodig kan ik altijd nog de voet laten vlakken (en corrigeren) maar dat zijn stappen die ik later pas bekijken kan/wil als alles in elkaar zit
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik zie "LASWERK", zal het er dan toch van gaan komen?
Is dit geen mijlpaal Jeroen?
In de bouw werd ook op bier getrakteerd als het hoogste punt was bereikt. (alleen voor de medewerkers natuurlijk)
Succes met het veeeeeeeeele laswerk wat er nog te doen is, en natuurlijk de verdere werkzaamheden.
Ik kan niet wachten op de foto's dat het BEEST in de spuiterij staat.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik zie "LASWERK", zal het er dan toch van gaan komen?
Is dit geen mijlpaal Jeroen?
In de bouw werd ook op bier getrakteerd als het hoogste punt was bereikt. (alleen voor de medewerkers natuurlijk)
Succes met het veeeeeeeeele laswerk wat er nog te doen is, en natuurlijk de verdere werkzaamheden.
Ik kan niet wachten op de foto's dat het BEEST in de spuiterij staat.

Ja Rien, de eerste lassen zijn er, zeker een mijlpaal
Er zijn natuurlijk nog wel wat stappen te maken maar ik hoop toch echt voor het einde vd maand de boel gelast te hebben

Pieter, je bent welkom
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Ik zal vanmiddag eens een stukje kwaliteitscontrole gaan uitvoeren en checken of dit geen animatie is.

De landing op de maan hadden ze ook van te voren gefilmd:p

Mooie eerste stappen in het samenbouwen van alle onderdelen. Chevy heeft een net stukje laswerk afgeleverd, zeker voor elektrodelaswerk. Doe ik niet na!
 

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Hey ga je mond spoelen
De maanlanding is vergeleken bij de bouw van dit beest een 'piece of cake' :D

Klopt helemaal Toxiq... ik geloof nooit dat de nasa 47pagina op een forum nodig hadden voordat ze de maanlanding gingen filmen ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hahahaha.... ik denk dat er heel wat meer over geschreven is maar dat deelde ze niet met hun vrienden
Ik wel ! :D
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Nou ik heb vanmiddag het eerste laswerk in het echie gezien. Enorm ,met de pinole 64 kg! Gaat dit nog wel eenvoudig over het bed glijden of moet er een hydrauliek aan te pas komen?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik zal nog een praktijktest doen (banen los neerleggen, kop er op en kijken of het een beetje te schuiven is, zoniet kan ik overwegen een plaatje gietijzer OF brons er onder, net wat mooier schuift ?!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.