Vlinder uit Tulp

Vlinder,

Mijn ouders wilde graag een grafornament voor hun overleden moeder, mijn oma dus.
De tekening had mijn vader overgenomen van een broche van mijn oma, daarna heeft hij het stuk in model gezaagd dmv lintzaag.
De vlinder had geen gespiegeld patroon en mijn vader had dat ook zo over genomen.

Zo kreeg ik dus de twee vleugeldelen met de vraag of ik er iets moois van kon maken.
Aller eerst heb ik de tekening overgenomen ( van 1 vleugel ) en de figuren uitgewerkt.
Hierna deze overgezet op de andere vleugel. Het leek mij beter uitkomen als de linker en rechter vleugel gelijkend zijn.
De vlakken waar de tekst plaatsjes komen heb ik daarbij behouden.

CAM01983.jpg CAM01984.jpg

Hierna eerst na gedacht welke delen ik hoog of laag wilde maken. Door dit op het hout te zetten kreeg ik een beter overzicht en kon ik ook alles links en rechts gelijk krijgen. Op de foto rechts boven is dit nog te zien als je de foto groter opent.

Doordat het hout aan de andere zijde tegen gesteld is viel het niet altijd mee om de zelfde figuren te snijden. Bepaalde draaiingen worden dan opeens moeilijker.

IMG_4126.jpg IMG_4113.jpg IMG_4128.jpg

Vorige week was hij klaar en heb ik hem terug gegeven aan mijn vader. Hij heeft een RVS steun en voet gemaakt.
Gisteren kreeg ik de foto dat hij hem in de epoxy heeft gezet.

DSC00972.jpg

Als het geheel klaar is zal ik er een foto van plaatsen.

Gr Edwin
 
D

Dulcimer

Guest
Dat ziet er weer prima uit Edwin; ik zat vooral even te kijken naar de diepe krullen in de vleugels; mooi gedaan!
Hubert; " zou ik ook wel willen kunnen". Als iets je pakt en je de bevlogenheid ervoor krijgt kun je veel meer dan je ooit zelf voor mogelijk hebt gehouden. Begin met lezen, met internet afstruinen, maak een goed plan, koop stukje bij beetje het beste gereedschap dat te koop is, start met een werkstuk dat net iets moeilijker is dan je aandurft, en je zult zien dat ook jij dat kunt.
Groet,
Frans
 
Hij is klaar en geplaatst. Persoonlijk vindt ik de letterkeuze wat minder en hadden deze op een zwarte kunststof drager beter tot hun recht gekomen. Op de foto's is de tekst moeilijker te lezen als wanneer je er echt bij staat. Hij is door mijn vader in zijn geheel 3x in de epoxy gezet .

IMG_5074.jpg
 
P

Pel

Guest
Ik vind het bijzonder mooi Edwin, het komt rustgevend over door deze kleur aan de letters te geven, in plaats van het harde zwart, is mijn bescheiden mening.

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.165
350
Etten-Leur
Edwin,

ik vind het wel mooi geworden (beantwoord aan het doel) maar ik kan me wel indenken dat je over de combinatie van tekst en beeld een beetje gemengde gevoelens hebt. Grtz Hans
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Erg mooi werkstuk, vooral de essentie welke je hebt weten te vangen.

Wat de letters betreft, ik vind ze juist mooi opgaan in het geheel, zo'n mooi werkstuk verdiend het om blikvanger te zijn ipv de tekst.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.