creatie opbergzolder en vraag over isolatie hiervan.

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Neem me niet verkeerd, ik neem alle tips en waarschuwingen van harte, ik zit alleen met het dilemma dat ik geen honderden euro's heb om een kerstboom en wat ballen op een te bergen.
ik begrijp heel goed dat het niet verstandig is om van alles en nog wat op het plafond te bewaren omdat het hier niet op berekend is, dat is ook zeker niet de bedoeling.

Onderstaand is een tekening van de constructie, alle lijnen die de verschillende kleuren van elkaar scheiden zijn stenen muren:
Bekijk bijlage 55359

kijk dat is duidelijker, als ik het zo goed zie zijn er drie draagbalken van 180x60 met een maximale overspanning van 3 meter mits de tussenmuren de balken ook echt ondersteunen. En liggen de balken volgens jou max 2 meter uit elkaar wat dus de overspanning is voor de tussenbalken van 60x70. Dit is allemaal niet heel overbemeten maar ook weer niet overdreven zwak. Zeker doordat de overspanningen vrij kort zijn zou ik persoonlijk wel kans zien hier een zolder te maken. Met de kanttekening dat dit niet is zoals het hoort en ik dit nooit nieuw zo zou maken. Maar het kan wel en gezien jou dilemma zou ik persoonlijk er een vloer in maken en alleen voor de kerstboom gebruiken.

Wat ik wel even zou controleren is hoe de tussenbalkjes aan de draagbalken gekoppeld zijn. Gezien deze constructie niet als vloer bedoeld is is er goede kans dat dit niet overdreven vast zit en dat kan wel rare situaties tot gevolg hebben.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Waarom zou een ventilerend dak een verschrikking zijn voor je isolatie? Wat denk jij dat er gaat gebeuren als je de open ruimten tussen muur en dakbalken dicht gaat purren? Last van je longen na het verwerken van de glaswol, blijkbaar geen adequaat stofmasker opgehad en een open sollicitatie gestuurd voor een partij longfibrose? OSB platen direct op de glaswol leggen?

Als ik het zo lees heeft dit project een vrij hoog buurman&buurman gehalte en worden er aanzienlijke risico's genomen met de gezondheid.

ik ben nog steeds op zoek naar de positieve bijdrage in dit geheel....
 

kleinekapitein

Actieve deelnemer
10 jun 2012
39
3
De enige bijdrage die ik kan leveren aan lhoornweg is melden dat hij niet zomaar aannames moet doen, niet zomaar maar wat moet uitvoeren en in het belang van zijn eigen gezondheid ervoor moet zorgen dat hij geen glaswol meer snuift want je kan gruwelijk spijt krijgen van de consequenties op lange termijn.

Eveneens vind ik de passiviteit van de woningbouwvereniging nogal wat. Asbestvervuiling icm met aanleg van een luchtsysteem (ook al is het alleen maar afzuiging) en dat lekker laten zitten. Als ik er zou hebben gewoond was het direct opgeruimd of was er een andere woning geregeld.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Eveneens vind ik de passiviteit van de woningbouwvereniging nogal wat. Asbestvervuiling icm met aanleg van een luchtsysteem (ook al is het alleen maar afzuiging) en dat lekker laten zitten. Als ik er zou hebben gewoond was het direct opgeruimd of was er een andere woning geregeld.

Alle glaswol is vervangen en de ruimte is gereinigd, wat hadden ze nog meer moeten doen?

Wat betreft de vloer, indien je er alleen wat kerstspullen neerlegt gaat het wel goed, al houdt een balk van 70mm hoog over 2meter niet over.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.