Speelgoed pinguin van Wenge en Essen

Baloo

Nieuw lid
1 jan 2013
10
0
Oosterhout.
Deze speelgoed pinguin heb ik een tijdje geleden gemaakt voor het zoontje van goede vrienden. Het is een combinatie van Wengé en Essen. Binnenin zit een krukasje om de vleugels te laten bewegen. De wieltjes staan bewust off-center om een waggelende loop te krijgen foto's draaien lukte even niet op de ipad.

image.jpg

image.jpg
image.jpg
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Leuk idee, zier er ook mooi uit! Is wengé goed te gebruiken bij speelgoed voor kleine kinderen die nog wel eens de tanden erin zetten?
 

Baloo

Nieuw lid
1 jan 2013
10
0
Oosterhout.
Klopt, dat is de ontwerper. David Wakefield maakt mooi houten speelgoed. Ik heb de tekening op het www. gevonden.
Echt superleuk om zelf te maken, ik had nog niet eerder speelgoed gemaakt.
 

Baloo

Nieuw lid
1 jan 2013
10
0
Oosterhout.
@ Mark, het is wel zaak dat je het heel goed glad afwerkt. Het is best hard, zal dan niet vlot kapot gebeten worden door een kindje. Verder heb ik het afgewerkt met een zgn " food grade" olie welke ook voor keukenbladen/ snijplanken gebruikt wordt.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Mij is altijd verteld dat splinters van wenge makkelijk tot ontstekingen leiden. Ik ben dan ook voorzichtig met het bepotelen van wenge, en zorg dat eventuele splinters meteen verwijderd worden (uit mijn vingers dus). Maar ik heb nog nooit ergens last van gehad...
 

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
339
178
's-Hertogenbosch
Echt super gaaf!! Ik had geen inspiratie meer, maar kans is groot dat ik zijn boek aanschaf.
Ik met passie voor "uitheemse" dieren en hout, hou hiervan.

Heb je veel met een figuurzaag gedaan, of lintzaag? Reden om weer iets aan te schaffen ha
 

Baloo

Nieuw lid
1 jan 2013
10
0
Oosterhout.
Hoi Bart,
Mijn lintzaag heeft me hier inderdaad goed geholpen. Persoonlijk vindt ik de lintzaag sowiezo een fijn stuk gereedschap. Erg leuk dat jij weer zin krijgt om te gaan werken met hout! Als je de tekening wilt hebben dan stuur je me maar evn een PM zodat ik deze kan mailen.
 

De Houtfluisteraar

Nieuw lid
26 nov 2016
3
0
Hallo iedereen... als er iemand is die graag houten speelgoed vervaardigd, kan deze persoon eens gaan kijken op www.toymakingplans.com . Hier koopt ik mijn plannen om speelgoed te vervaardigen. Je hebt wel redelijk wat materiaal nodig om deftig te kunnen werken.... veel plezier
 

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
369
60
Beverwijk. Noord Holland
Klopt, dat is de ontwerper. David Wakefield maakt mooi houten speelgoed. Ik heb de tekening op het www. gevonden.
Echt superleuk om zelf te maken, ik had nog niet eerder speelgoed gemaakt.

Heb de tekening aangepast: er zitten nu flappoten aan en een duwstok. Bovendien is hij gemaakt van 4 lagen multiplex , waarbij ik het ruggedeelte steeds ook heb "vastgeplakt" en mee heb uitgezaagd aan het borststuk. Het patroon op de penguin zelf is gebaseerd op de tekening die de Adelie-pinguin heeft. Bovendien heb ik het model vergroot naar 120%

P1090793a.jpg
P1090796a.jpg
 
Laatst bewerkt:

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106
daar maak je ook een kindje blij mee:)

PS: er moest eigenlijk een apart speelgoed sub forum komen.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.