Kinderbed in de vorm van een huisje

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Leuk gemaakt, ga je het nog een kleurtje geven? Vind het nu een beetje lijken op onafgewerkte gipsplaten zeker met al die schroefgaten..... Sorry daarvoor!
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Leuk gemaakt, ga je het nog een kleurtje geven? Vind het nu een beetje lijken op onafgewerkte gipsplaten zeker met al die schroefgaten..... Sorry daarvoor!

Hahaha, ik kan mij voorstellen dat het op de foto's op gipsplaten lijkt, maar in het echt is het niet zo. De randen ga ik roze schilderen en de dorpel/vensterbank worden van geolied kersen. De rest blijft wit. Maar het zal genoeg kleur krijgen, aangezien de dekbedden van mijn dochter en de vele knuffels zo kleurrijk zijn.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Het wordt heel leuk. Als ik nog eens kind zou zijn, dan...

Hubert, je mag wel een nachtje komen logeren. Je hebt mijn adres toch......

Vandaag heb ik de lattenbodem afgemaakt, net als de kersendelen. De rand van het dak het ik roze geschilderd, maar twijfel of wit toch niet mooier was. Helaas ben ik vergeten foto's te maken. Misschien komen die vanavond nog.....
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Een kleine update: de kersendelen zitten er in, maar maar moeten nog goed vastgezet worden. Maar hier alvast een impressie:

IMG_0239_zpszx7jqj5a.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Zo, het bed is af en ondertussen in gebruik genomen. Mijn dochter is er heel blij mee en daar doen we het toch voor :).

P1058049_zpsidxtp0ch.jpg


P1058033_zps8s5zfbbv.jpg


P1058036_zpsakppyjxm.jpg


P1058038_zps8c2tfgyt.jpg


P1058043_zpsjdijrp67.jpg


P1058045_zps8avnslov.jpg


Pas net! :

P1058047_zpsggdrshwe.jpg


Constructiedetail dak:

P1058041_zpsnz0br67x.jpg


Constructiedetail achterwand:

P1058042_zpspqtgp8wf.jpg
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Ik begrijp goed dat je dochter hiermee in de wolken is en ik vind het ook een leuk idee. Toch zou ik wel nog iets aan de schroefgaten doen en misschien ook wel aan de (meest zichtbare) naden tussen de platen.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
De naden zijn inderdaad een belangrijk onderdeel van het ontwerp. Bij het voorbeeld (zie eerste pagina) zijn ze zelfs nog veel duidelijker te zien. Daar komt echt licht door, terwijl dat dit bij mij erg mee valt. Op de meeste plaatsen is de kier maar 1 mm en de grootste kier is 2 - 2,5 mm. Ik moet wel zeggen dat het effect op de foto's niet helemaal naar voor komt. In het "echt" is het veel mooier.

Ik ben eigenlijk niet zo voor die dopjes, maar ik heb die opmerking al van meerdere kanten gehoord. Dus ik ga het wel in overweging nemen. Ze kosten toch bijna niets, dus misschien zet ik ze er wel op en kijk of ik het wat vind. Nou ja, eigenlijk wat mijn dochter er van vindt ;)
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Mooi bed en huisje, als je er zelf een keer in geslapen hebt denk ik dat je mijn idee niet verkeerd zal vinden, ik zou aan de rechterkant (als je door het raam kijkt, 4de foto) tot aan de onderkant van het raam naast de deur, ter hoogte van de matras, ook een plaat ertegenaan zetten. Hierdoor kan je je niet meer aan de balkjes stoten, die onder het raam vertikaal doorloopt.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Mooi bed en huisje, als je er zelf een keer in geslapen hebt denk ik dat je mijn idee niet verkeerd zal vinden, ik zou aan de rechterkant (als je door het raam kijkt, 4de foto) tot aan de onderkant van het raam naast de deur, ter hoogte van de matras, ook een plaat ertegenaan zetten. Hierdoor kan je je niet meer aan de balkjes stoten, die onder het raam vertikaal doorloopt.

Ik zal eens over nadenken. Mijn dochter is nog niet zo lang om zich er aan te stoten, maar op termijn zou het kunnen. Gewoon een plaat er tegen vind ik jammer van het ontwerp. Maar misschien kan ik een geheim vak maken en tegelijk voorkomen dat her er tegen kunt stoten Ik heb nog een restje kersen dat ik kan gebruiken....
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Wat betreft de naden, die zijn inderdaad onderdeel van het ontwerp, maar op de foto's lijken ze misschien te 'netjes' en dan krijg ik de behoefte om ze helemaal weg te werken. Maar mischien is het in werkelijkheid wel anders.

Schroefgaten wegwerken met dopjes is ook niet zo mijn ding. Goed plamuren en dan overschilderen is een mogelijkheid, maar je zou ook andere schroeven kunnen gebruiken, bijvoorbeeld bolkop. Daarmee krijgt het geheel een wat stoerder uiterlijk.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Ik zou er voorlopig niets aan veranderen, het ziet er prachtig uit en je dochter is blij wat wil je nog meer?
Je kan later altijd nog verbeteringen en/of veranderingen aanbrengen.
Mvg,:).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.