Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Dank je wel Ornament voor deze informatie; dat spaart weer onnodige uitgaven die beter te besteden zijn.
    Groet,
    Frans

@Frans, veel plezier met de nieuwe Tormek, dat lijkt me een hele stap vooruit!

En in info van @Ornament is zoals we gewend zijn zeer ter zake doende.
    Vooral dat kleine hulpstuk van Jet of Triton was nieuw voor me.

Groeten, Hans

@Guillaume: Bedankt voor het informatieve filmpje. Ik vond het best leerzaam.
    @Dulcimer: Dat net niet scherp kunnen vlakken op een steen herken ik ook. Uiteindelijk lukt het wel door er een tweede vouw aan te zetten, maar echt makkelijk is het niet.
    Groeten, Raymond

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SunRayes Bekijk Berichten
    @Dulcimer: Dat net niet scherp kunnen vlakken op een steen herken ik ook. Uiteindelijk lukt het wel door er een tweede vouw aan te zetten, maar echt makkelijk is het niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dulcimer Bekijk Berichten
    Hallo Guillaume,

Mijn leraar heeft de methode om de vouw van de guts met een Tormek hol te slijpen, daarna de snijrand wetten met Belgische brok en daarna nog 1-2 x over een stuk leer halen.
    Waar ik dacht dat mijn gutsen scherp waren bleken die totaal niet scherp te zijn; met wetstenen en polijsten wordt de vouw altijd bol ( al denk je zelf dat je de vouw in een constante hoek houdt is dat praktisch onmogelijk zonder een mal voor de guts, sneller dan je denkt blijkt dan ook dat de vouw toch weer een bolling vertoont.

Groet,
    Frans
    Hallo SunRayes, een dubbele vouw is in praktijk gelijk aan bolle vouw, en dat willen we nou juist vermijden. Daarom slijpt men nu juist eerst hol. Hoeft niet op een Tormec, kan ook droog.

groeten,
    Ornament
    http://www.houtsnijden.eu

Forum Rechten