60 cm schaal

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik moet eerst even kwijt dat tijdens het maken van dit bericht plotsklaps het bericht al geplaatst was terwijl ik de wijziging wilde aanbrengen van scaal naar schaal. Nu lukt het mij niet meer om de titel aan te passen.


Maar in elk geval is dit een van de in 2014 voorgedraaide Esdoorn schalen.
P9060084.jpg

60 cm diameter en 16,5 cm hoog.
P9060086.jpg

afgewerkt met Kraamer olie
P9060088.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Ik moet eerst even kwijt dat tijdens het maken van dit bericht plotsklaps het bericht al geplaatst was terwijl ik de wijziging wilde aanbrengen van scaal naar schaal. Nu lukt het mij niet meer om de titel aan te passen.
Heb ik gelijk maar even voor je geregeld:rolleyes:

Fons
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Jaaaa... mooie schaal.

Esdoorn, heb ik nog niet gedraaid..... met welk hout is dit vergelijkbaar ?

Ik weet niet waar je mee moet vergelijken.
Wat ik wel weet is dat het heel fijn draait als het nat is, maar de schalen (dwarshout) afdraaien als het hout helemaal droog is dat valt nog niet zo mee.
Dan is super-scherp gereedschap en echt snijdend draaien een vereiste.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooi schaaltje Rien ;), ja Esdoorn is best mooi draai hout, maar soms nogal saai, maar zeker niet altijd, Ik vind dat het wel een beetje te vergelijken is met Plantaan, alhoewel dat hout is misschien een beetje zachter dan harde Esdoorn.

Goed geslaagde vorm, het is er een waar Ik ook wel van houd 1thumb.gif


 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
Mooie schaal! :) Nou nog een foto van die 3 staps kohaku die op de 1e en 2e foto voorbij zwemt. ben ik stiekem ook wel benieuwd naar ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.