Multi-cutter met STARLOCK MAX

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik ben me aan het orienteren voor een multicutter van Bosch.
Nu vroeg ik me af waar zijn de STARLOCK MAX bladen nou handig voor? ik heb moeite om het te bedenken.

Wat ik kon verzinnen.
- Het uithakken van een slotkast. Maar 32mm breed is dan toch weer echt onhandig breed.
- Het kunnen bewerken van steen. Ik ben niet zo'n fan van een slijptop. Dus een alternatief waarmee je steen achterige materialen kan doorzagen spreekt me wel aan.
MAAR voor het geld van 1 tool kan je een slijptol kopen en is multi-tool niet gewoon te licht voor zulk werk?

Andere sugesties?

Bedankt!
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
De machines die starlock max compatibel zijn hebben een meer heavy duty binnenwerk, hoger vermogen en oscilleren onder een grotere hoek.

Bij het merk Fein (de uitvinder, en tot voor enige jaren het patent verliep, de enige producent van oscillerende multitools) hebben ze twee types multicutters: de supercut en de multimaster, deze hadden verschillende types gereedschapopname, in de supercut kon je (met een megeleverde adapter) ook de accessoires voor de multimaster gebruiken, maar sommige accessoires zijn alleen beschikbaar voor de supercut (de langste zaagblaadjes, messen voor taaie kitvoegen uit te snijden, messen voor autoruiten los te snijden, gutsen voor isolatieplaten enzo) omdat het binnenwerk van de lichtere machines te zwaar belast zou worden als deze accessoires daarin gebruikt zouden worden.

Met de komst van die starlock aansluiting (een samenwerking tussen bosch en fein, om een universele gereedschapsopname te krijgen tussen verschillende merken, zoals de sds aansluiting bij betonboren en bijvoorbeeld decoupeerzaagblaadjes) heb je geen adapters meer nodig om de accessoires voor de lichtere machines te gebruiken in de heavy duty modellen, maar zullen die accessoires die alleen voor de zwaardere bedoelt zijn niet passen op de lichtere machines.

zie ook: link
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik ben aan het twijfelen tussen de aanschaf van een Bosch gop 40-30 of gop 55-30. Is de gop 55 het extra geld waard?
Ik hoop dat er een ervaring deskundige in de zaal is, die ervaring met het max systeem .
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Als je aan het twijfelen bent kijk dan naar de 18 volt uitvoering, heerlijk werken zonder snoer. Ik had de 10,8 volt, maar de 18 volt is perfect.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.