Nieuwe voordeur

P

Pel

Guest
Inderdaad Ronald ik werd door de foto's op het verkeerde been gezet, ik dacht dat je de deur zo ging maken.

Groet Pel.Doorsnede deur.jpg
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Wie ben ik om tegen het advies tuoh in te gaan, da's zo'n beetje de grootste vakman hier op het forum?
Dus ik twijfel om je advies te geven maar voor hout op kleur brengen heb je Clou.
6 november had ik je al de tip van Clou waterbeits gegeven. die heb je in verschillende kleuren en tinten.
Voor het opbrengen wel eerst even met een iets vochtige spons het hout wat vochtig maken wat je gaat beitsen want dan komen de houtvezels omhoog, weer schuren en dan heb je geen last als je gaat beitsen.
IK heb 't al vaker verteld op het forum maar als je een metaalscanner zoekt ivm verborgen schroeven/spijkers is dit misschien iets voor je, ik heb m ook, wel een batterij meebestellen.
http://business.conrad.nl/ce/nl/pro...0-Detectieapparaat-vindt-en-lokaliseert-62616
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Alhoewel de Art Nouveau niet helemaal mijn smaak is, kan ik de sierlijke vormen wel waarderen. Menig gebouw of meubel is door deze stroming beïnvloed. Ik vind het knap dat je dit zo maakt. De constructie is complex en tijdsintensief, daar zul je straks met veel plezier tegenaan kijken, alhoewel je zelf al schrijft dat je buren hier anders over zouden kunnen denken.

Wellicht leuk om hier te plaatsen, een beetje om de stemming erin te houden, een huis dat in Leiden is gebouwd en Art D'Eco wordt genoemd. Is natuurlijk opzettelijk fout geschreven.

Het staat te koop op Funda, vandaar dat ik er tegenaan liep. Het valt alleen buiten budget:

Art d'Eco-1.jpg

Hier zullen je buren minder zeuren om je deur:confused::

Art d'Eco-2.jpg

Ik blijf dit project in ieder geval volgen. Het is een interessante klus die je bent aan gegaan.
 

rverhag

Actieve deelnemer
2 mrt 2014
102
16
57
Oost Souburg
Belofte maakt schuld.

Ik had beloofd om foto's te plaatsen van de deur als deze af was en in het kozijn zou staan. Afgelopen vrijdag is de deur afgehangen en was het dus zover. Nog zonder glas-in-lood.

Voordeur2.jpg

Maar vanavond heb ik ook het glas-in-lood geplaatst.

IMG_0364.jpg

Nog een paar kleine dingen afwerken, maar ik ben zeer tevreden met (en ook wel trots op) het eindresultaat.

Het was een leerzaam traject en mede dankzij sommige reacties, adviezen en commentaren hier op het forum is de deur geworden zoals hij is. Dus nogmaals dank daarvoor.

En mocht je het interessant/ leuk vinden op alle stappen van het proces nog eens te lezen dan kan dat op mijn blog



Nu weer op naar een volgende project.


Vriendelijke groeten,

Ronald
 
P

Pel

Guest
Mooie deur geworden Ronald, daar mag je best trots op zijn.

Groet Pel.
 

rverhag

Actieve deelnemer
2 mrt 2014
102
16
57
Oost Souburg
Wat een leuke en positieve reacties :eek:

Dank daarvoor.

De meeste mensen uit de buurt vinden hem ook mooi....., en leuk.... en "apart".... ;)

Een rozet voor het cilinderslot gaat er morgen op want het is inderdaad niet veilig zo. Wel een dure driepuntssluiting, maar geen slotplaat......
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Niet geheel mijn smaak, maar ik vind het wel een mooie deur geworden. Het was ook leuk om de stappen te volgen om tot dit resultaat te komen. Vooral het glas in lood maakt het helemaal af. Echt een unieke deur!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.