potje gemaakt met nieuw speelgoed

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Een tijd geleden heb ik een, voor mijn doen, grote bestelling geplaatst bij Woodcut in Nieuw Zeeland. Die is vanmorgen gekomen. Uiteraard kon ik niet wachten om met de pro-proform hollowers aan de gang te gaan en heb meteen een potje gemaakt. Iets kleiner dan de vorige die ik hier postte maar beetje dezelfde vorm. De pot is ongeveer 20 cm hoog. Ik ben gek op deze vorm.

20161017_164857.jpg

20161017_164842.jpg

20161017_164814.jpg

Vanavond de eerste "milldrill" instellen. Ik ga nl binnenkort een dode perenboom bij een restaurant verwerken tot peper en zout stellen voor datzelfde restaurant. (er zit ook een café bij... kom ik bijna nooit! :D:D:cool: )Superleuke opdracht!
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Mooi hoor,

Hoe dun is de wand geworden ?

En misschien een stomme vraag, hoe ziet die tool er uit Ronald ?

Ben benieuwd naar die peper en zout stellen :cool:.

Gr Edwin

Het is dit ding:

proform_intermediate__73790_zoom.jpg

Ik zal eerdaags nog wel wat meer foto's plaatsen. De beitel draait inderdaad super lekker en laat zich intuïtief bedienen. Grote spanen... daar hou ik van! :)
De peper en zoutmolens ben ik zelf ook benieuwd naar maar eerst moet ik de boom nog omhalen zagen en drogen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.