Waarom gaan we eigelijk werken ?!?!?

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Beste mensen. ... soms zit ik in mijn auto op weg naar huis van mijn werk en denk dan "waarom ga ik eigenlijk werken ? "

Het antwoord zie je op de foto ��

20161013_172138.jpg

20161013_172907.jpg

Ik weet dat dit bericht niet spectaculair is.
Maar ik was al langer op zoek naar Taxus en nu kom ik zomaar een aardige hovenier tegen.
Ik hoop dat ik hier 2 mooie schalen van kan maken.
Dus houd de houtdraaiers afdeling over een jaar goed in de gaten :D
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik heb afgelopen zondag ook zo'n stuk taxus gescoord. Ongeveer dezelfde afmetingen!
Het allermooiste hout om te draaien vind ik.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik zou 'm meteen bewerken peter. Door de kern heen door midden zagen en 2 natuurrandschalen eruit halen. De tekening van de taxus en zijn grillige omtrek maken hem daarvoor erg geschikt.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hoi Nico. Bedankt voor de tip. ....... zal ik zeker doen en niet mijn geluk testen.

Ronald. ... ik heb hen idd al doorgezaagd en 3cm uit de kern gehaald en toen alle gezaagde delen met houtlijm ingesmeerd.
Ik kan morgen pas beginnen met draaien.
Zal uiteindelijk het resultaat op het forum plaatsen.

Hartvoorhout. .. idd voordraaien en dan laten drogen. Misschien de ander meteen klaar draaien maar dat ligt er aan of ik morgen de tijd voor heb
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.