Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Reglement markplein. Update 2016

Reglement voor het marktplein.

• Het is forumleden, als zij ambachtelijk hout bewerken (uiteraard) toegestaan om te schrijven over de eigen producten, methodieken en om in het onderschrift een verwijzing naar hun eigen website op te nemen.

• Voor forumleden met handelsactiviteiten is dat alleen toegestaan als daarmee een specifieke vraag beantwoord wordt.

• Op het forum "marktplein" mogen producten aangeboden worden die aan hout en houtbewerken gerelateerd zijn. De aanbieder is in principe geen
      handelsorganisatie.

• De advertenties zijn volledig en niet een verwijzing naar een andere site. Met als enige uitzondering dat de Tips topics waar de topic starter niet de verkopende partij is, wel alleen een link naar een site mogen hebben. Maar het liefst zo duidelijk mogelijk.

• Het is geen probleem dat mensen alleen maar lid worden om zaken op ons marktplein aan te bieden, als de aanbieding past in ons concept.
    • Richtprijs verplicht of start bod bij bieden. De enigste 3 uitzonderingen op deze regel zijn gezocht en tip en gratis.

• Dat de verkoper verplicht is om (verkocht) aan de titel toe te voegen indien het product verkocht is en dat hij op slot kan,

• Tevens is de topic starter verplicht om een TAG toe te voegen aan de titel indien hij wat aanbied, verkoopt of zoekt. Dit zorgt er voor dat het duidelijker wordt voor iedereen.

• De avatar en forum nickname mogen geen reclame bevatten of verwijzen naar merknamen.

• U bent een bedrijf en u wilt een advertentie plaatsen. Zie dan het reglement van het commerciële marktplein.

Mocht een forumlid denken dat iemand in overtreding is, dan wordt daar op
    het forum niet over gepost, maar een mailtje naar de beheerder gestuurd!

Mocht een forumlid zich onheus bejegend voelen, of vragen hebben over
    postings etc. dan ook heel graag een mailtje naar de beheerder.

Er is een commissie die regelmatig toetst en overleg heeft of de code niet
    te veel overschreden wordt. Mocht dat wel het geval zijn dan krijgt de
    poster een persoonlijk verzoek zijn postings te corrigeren. Bij herhaling is
    uiteindelijk de zwaarste maatregel, verwijdering van het forum.

Tevens is dit de normale regels zoals iedereen bekend is alleen zijn er kleine updates aan toe gevoegd zoals de tag en verkocht in de titel.

Vul zo goed mogelijk de advertentie in met de volgende gegevens,

Richtprijs/startbod
    Waar op te halen
    Korte of uitgebreide beschrijving
    Type van machine
    Merk
    Foto's van het product zelf niet een advertentie foto
    Conditie: Gebruikt/nieuw/weinig gebruikt.

Staat dat er niet in dan zal ik een berichtje plaatsen met het verzoek dit aan te passen.
    Laatst gewijzigd door jefmen; 04-12-16 om 00:14.

Zet er nu toch ook meteen een verplichte vraagprijs bij...
    Hoe lastig is dat nu en hoeveel problemen en gezeur voorkomt het telkens opnieuw weer?

Dat is een goede tip. Ik heb het aangepast en gelijk er nog wat meer aan toegevoegd.

@jefmen; één opmerking over iemand die zich onheus bejegend voelt.
    Ik ben het daar in principe wel mee eens maar ik vind wel dat als iemand een keer een verkeerde opmerking maakt dat dit in eerste instantie tussen de mensen zelf wordt opgelost.
    We zijn hier met een stel volwassenen onder elkaar en het lijkt mij niet de bedoeling dat iemand het gesprek niet aangaat maar meteen naar de moderator toestapt.
    Dat lijkt een beetje als achter iemand z'n rug om lopen klagen bij de moderator.
    Ik ben het er wel mee eens dat als dingen echt uit de hand lopen waardoor er een hele vervelende sfeer ontstaat dat iemand dan een melding maakt, dat juich ik alleen maar toe.

Het is ook de bedoeling dat iemand eerst het met diegene oplost. Daarna kom ik pas om de hoek kijken als dat niet lukt. Tevens zijn dit regels die al heel lang bestaan maar niemand leest ze.

Ach een discussie kan best leuk zijn. Ik herinner me ene marplesfan of zo.

• Dat de verkoper verplicht is om (verkocht) aan de titel toe te voegen indien het product verkocht is en dat hij op slot kan,

Het is gebleken dat deze regel niet kan. Gebruikers hebben na een paar uur niet meer het recht om de topic titel aan te passen en deze regel toe te passen. Als mensen dit vermelden in een berichtje in het topic dan komt het goed.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Dag allemaal,

Ik zou graag met een ieder die dit leest de discussie willen starten over het marktplein op dit forum. Dit naar aanleiding van het onderstaande bericht;
    https://www.woodworking.nl/showthrea...004#post255004

Volgens mij geeft het eerste bericht in dit draadje een aantal regels (gemarkeerd met een bolletje) en een aantal tips of wensen.
    Tenminste, zo zie en lees ik het.

Waar ik persoonlijk heel moe van word zijn alle opmerkingen die geplaatst worden bij een item dat te koop staat.
    Volgens mij heeft dit tot gevolg dat een aantal / veel / zeer veel mensen hun item niet te koop zet op dit forum, maar meteen een advertentie plaatsen op Marktplaats.
    Daar plaats je je item, met of zonder foto, met of zonder specificaties, met of zonder vraagprijs, maar gewoon bieden enz.
    Geen ruimte voor gedoe en als iemand interesse heeft stuurt hij of zij een bericht naar de verkoper.

Volgens mij is hier al meermalen aangetoond dat de regels niet naar wens werken.
    Als regels niet werken, waarom dan in stand houden?

Natuurlijk is het makkelijk als iemand direct aangeeft waar iets te koop is en voor hoeveel euro's, maar wat is erop tegen als iemand er gewoon naar informeert (zoals nu ook vaak gebeurd).
    Hierboven wordt, weliswaar in een ander verband, aan gegeven dat we allemaal volwassenen onder elkaar zijn.
    Toch krijg ik bij bepaalde opmerkingen op een advertentie een andere indruk.
    Het grappige is soms ook dat de vraag voorbij komt waar het item staat, terwijl je woonplaats in je avatar staat. Geeft niet, vraag ernaar en je krijgt vast antwoord.
    Wat ik met dit verhaal eigenlijk betoog is het feit dat veel regeltjes en wensen ten aanzien van hoe een te koop advertentie eruit moet zien onzinnig zijn.
    Want dit is toch een zelfregulerend forum met allemaal volwassenen?

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening / beleving / ervaring.

Groet,
    Jan

Hi Jan,

Ik sluit me volledig bij je aan
    Enerzijds begrijp ik wel dat het prettig is als er meer info staat, maar als de verkoper daar geen tijd/zin in heeft (of welke reden dan ook) so what
    In het door jou aangehaald voorbeeld word een machine aangeboden waar menig forummer kwijlend van achter zijn toetsenbord zit, hoe zonde zou het zijn als een forummer dat misloopt omdat het wel op MP stond maar niet hier door de vele regeltjes

Ik zelf heb daardoor al meerdere keren de moeite niet genomen iets hier aan te bieden

Allemaal volwassenen onder elkaar is wat mij betreft de spijker op zijn kop
    Met een hamer past alles...

Forum Rechten