Alie Express

P

Pel

Guest
Ik heb al verschillende artikelen bij Alie besteld, en dat is eigenlijk altijd goed gegaan, tot het nu een keer mis is gegaan, nu het gaat maar om een bedrag van €8,35 maar toch. Ik had van die diamant vijltjes besteld en betaald, normaal gesproken krijg je dan een kaart in de bus dat je pakketje op het postkantoor (sportwinkel) ligt, om het al daar op te halen met die bewuste kaart. Ik heb ook al eens twee dagen achter elkaar een kaart gekregen voor het zelfde pakket, dat was dan een foutje zeiden ze op het postkantoor. Maar nu hoorde of zag ik niets, ik dacht ga Alie maar eens mailen, hij mailde mij terug dat ze het toch echt hadden opgestuurd, ik moest maar eens gaan informeren op het postkantoor. Nu is het hier een dorpje van zo'n 5000 inwoners, dus op het postkantoor kennen ze de dorpsbewoners meestal wel, ik belde op en de man zocht of mijn pakketje er lag, niet dus. Toen ik zei dat ik het eigenlijk al een, of ander halve maand geleden had verwacht, zei hij, oh dan is het retour naar de afzender, pakketjes die niet opgehaald worden gaan binnen een week retour naar de afzender. Ik zei hem dat ik geen kaart in de brievenbus had gekregen en daardoor ook niet kan weten of mijn pakketje er was, en vroeg waarom hij mij niet even had gebeld om mij te laten weten dat er een pakketje voor mij lag? Daar kon hij niet aan beginnen, hij verdiende zo bij zo al bijna niets aan die Alie, en hij had maar veel werk met die hele Alie! Nou ja, de service van post nl is niet meer wat hij vroeger ooit was ± 40 jaar geleden, maar dit vind ik toch wat erg kort door de bocht. Nu gaat het maar om een luttel bedrag, maar ik heb Alie maar terug gemaild dat ik op vakantie was en daarom het pakket gemist heb, misschien levert het nog een verrassing op?

Groet Pel.
 

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Mmm wel een raar verhaal zo te horen.
Ik heb wel ervaring met ebay en banggood.
Heb altijd met paypal betaald, dan kun je uit mn hoofd binnen 45 dagen je geld terug vragen wanneer je het pakje niet gekregen hebt.
Dit is bij mij altijd nog gelukt.
 
P

Pel

Guest
Nou Willem zo rampzalig is het nu ook weer niet, het zijn 3 diamant wetsteentjes eigenlijk, maar ik wou ze gebruiken om het cirkelzaagblad te slijpen als dat gaat? Ik heb hier nog enkele goedkope zaagbladen liggen die je niet naar een slijper brengt daar wou ik het op uit proberen.

Groet Pel.

diamant steentjes.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik neem aan dat het pakje gewoon met de post in NL bezorgd wordt?
Klopt dat je dan soms 2 afhaalberichten hebt. Als je er niet bent wordt het na 2-3 dagen nogmaals geprobeerd. ( waarom niet een vaste termijn????? ?
http://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/status-en-bezorging-pakket/wat-gebeurt-er-als-een-pakje-niet-door-mijn-brievenbus-past.html?searchResult=position1

En dan behoort het 2 weken bewaard te worden:
http://www.postnl.nl/klantenservice...uis-bij-bezorging.html?searchResult=position6

Hoewel dit over 'pakketten' gaat verwacht ik dan een gewoon pakje ook 2 weken bewaard hoor te worden.

Dat die vent niks verdiend aan die alie pakjes is ten eerste niet jouw probleem, en ten tweede krijgt hij betaald per pakje of dat nou van alie is of van tip-de-bruin.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
525
48
Groningen
Had hier dezelfde ervaring, Pel. Maar dan met een bitsetje en een micrometer. Voor beide dingen een dispuut geopend en geld terug gekregen, geen probleem. Aangegeven dat het pakketje niet is aangekomen. Geld terug gaat wel makkelijker als je vaker hebt besteld.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Pakketje komt nooit terug in China. Die zal op schiphol liggen daar worden ze er tussen uitgevist.
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
pakketjes worden altijd 2x aangeboden, 2x geen kaart lijkt me onwaarschijnlijk
ik heb ook een keer dat ik een pakketje niet kreeg, op de valreep een dispuut geopend en ik kreeg mijn geld terug
6 weken later kwam toch het pakketje nog binnen (dat kan dus ook gebeuren)

Dispuut openen en iig je geld terug halen
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
pakketjes worden altijd 2x aangeboden

Nee hoor. Tegenwoordig brengen ze het bij mij (gelukkig) na één keer proberen meteen naar het afhaalpunt. Dat gaat dan wel over pakketjes waarvoor getekend moet worden. Anders ligt het meestal bij de buren. Slechts één keer gehad dat er geen kaartje was achtergelaten. Kwam er bij toeval achter dat het bij het afhaalpunt lag. Tegenwoordig zijn ze iets consequenter met de kaartjes, vroeger deden ze heel vaak geen kaartje als het bij de buren werd achtergelaten.

Ik heb goede ervaringen (2 stuks) met Ali als het gaat om niet bezorgde spullen. Het is (gelukkig voor ons) het probleem van de verzender om e.e.a. aan te tonen.
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Hier gaan tegenwoordig alle Chinese pakketjes verstuurd met de Chinese post direct naar m'n PostNL punt. Ze zijn er gelukkig wel wat klantvriendelijker dan bij Pel. Bij mij lag een Chinees pakketje waar ik geen kaartje voor had gehad er na ongeveer 2 weken nog.

Ik snap dat vakantieverhaal niet. Dan leg je de schuld bij jezelf terwijl het bij PostNL ligt.
 
P

Pel

Guest
Het pakket is immers toch terug gestuurd, door maar te zeggen dat ik met vakantie was, hoop ik dat ze het misschien als nog opsturen? Als ik die chinezen het allemaal uit moet gaan leggen hoe hier de postnl werkt dan denk ik dat ze er daar weinig van begrijpen.

Groet Pel.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Mijn laatste bestelling uit China is ook binnen:

IMG_3004_zpshdrtlwsv.jpg


IMG_3005_zpssluhy3or.jpg




Ik heb ze nog niet gebruik, dus ik kan nog niets over de kwaliteit zeggen.
 

Nick18

Actieve deelnemer
17 jun 2013
161
15
Ik heb ook dergelijke stenen van Aliexpress. Slijp prima maar slijt wel erg snel. Vlakken is vaak nodig...
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik heb dezelfde van Knives & Tools; het goedekopere huismerk van hun is Eden nu Skerper. Dit type stenen slijt altijd vrij snel. Je moet ze ook alleen gebruiken om te wetten en niet om te slijpen.
Als je veel moet wetten koop dan die van Shapton; deze zijn op glasbasis en slijten weinig, maar aanzienlijk duurder.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Op Aliexpress kwam ik deze shop tegen met Woodpeckers clonen. Niet goedkoop voor Chinese begrippen, maar wel goedkoper dan de originele. Ze hebben ook de aluminium stukken om hoeken mooi af te ronden (zie 2e afbeelding). Ik heb er niets besteld, dus geen idee van de kwaliteit.

Schermafbeelding 2017-04-04 om 16.27.39.jpg Schermafbeelding 2017-04-04 om 16.28.10.jpg
 
P

Pel

Guest
Ik vind dat Woodpeckers spul peperduur, en het zijn vaak ook nog eens compleet overbodige gadgets, wat jezelf met een beetje logisch nadenken met het in de werkplaats voorhanden spullen zo kunt maken en oplossen. Maar slim als ze zijn geven ze die aluminium gadgets een heel fel rood gecoat kleurtje, dan verkoopt pas goed, het zelfde effect als je in een hengelsport zaak binnen gaat. Als je als sportvisser dan naar de kassa gaat, dan ligt er meestal veel meer in je mandje als je van tevoren had voorgenomen om te kopen. Maar iedereen is natuurlijk vrij om het spul te kopen, en inderdaad zo'n rode winkelhaak is veel mooier op de werkbank als dat stalen half geroest ding wat ik bijna mijn hele leven in gebruik heb:)

Groet Pel.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Helemaal mee eens, Pel. Ze zullen hun werk vast goed doen en zijn ook goed gemaakt. Maar van veel van hun tools zijn DIY-varianten te maken voor een fractie van de kosten. Maar goed, als je ze niet wilt of kunt maken, dan zijn deze Chinese kopiën misschien een optie.
 
P

Pel

Guest
Die Chinese kopieën zijn nog veel te duur vind ik, ze zijn wat goedkoper als de echte, maar ik koop liever echt goed gereedschap bijvoorbeeld bij Duco Tools. het is dan wel oud, want het heeft meestal al een heel leven achter de rug, maar nog heel goed en kan nog een leven mee, en zonder die felle kleurtjes:)

Groet Pel.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Hier gaan tegenwoordig alle Chinese pakketjes verstuurd met de Chinese post direct naar m'n PostNL punt.

Er is geen peil op te trekken. Sommige pakketjes komen aan de deur, door de brievenbus, en sommige gaan meteen naar het afhaalpunt. Bij die laatste komen ze wel een briefje in de bus doen. Zal vast te maken hebben met de manier waarop het verstuurd wordt, en hoe/of er voor getekend moet worden.

Die woodpecker klonen vind ik nog steeds te duur. Boven de €22 is er ook kans op importrechten.

Hier wat klus-spulletjes die ik onlangs bij Ali besteld heb:
zClipboard.jpg
zClipboard2.jpg
Clipboard04.jpg

De boren moeten meteen al geslepen worden. De bithouder werkt niet. De rest heb ik nog niet gebruikt of was niets op aan te merken.
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Er is geen peil op te trekken. Sommige pakketjes komen aan de deur, door de brievenbus, en sommige gaan meteen naar het afhaalpunt. Bij die laatste komen ze wel een briefje in de bus doen. Zal vast te maken hebben met de manier waarop het verstuurd wordt, en hoe/of er voor getekend moet worden.

Er is wel iets aan peil op te trekken.Verzending van kleine pakketjes uit China kosten geen donder door een of ander raar verdrag, maar die komen dus via je 'brievenbus'. In feite is het een briefstuk (en daarom zijn vaak de verzendkosten laag). Dan wordt dit pakketje niet door de pakketafdeling van Postnl maar door de postafdeling van Postnl afgehandeld. Het pakketje wat door de brievenbus kan, komt ook direct door de brievenbus, bezorgd door je gewone postbode. De overige pakketen die gewoon te groot zijn voor de brievenbus gaan via het postbezorgpunt. De schifting wordt al gemaakt in het sorteercentrum, vandaar de keurige afhaal briefjes.

Als ze aan de deur komen zijn het geen poststukken, maar pakketten, en loopt 't weer anders. Maar uiteindelijk komt 't met name op formaat neer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.