Inspiratie

bardt

Actieve deelnemer
26 aug 2012
39
0
Antwerpen
Ja maar, de kracht van jouw ontwerpen Casper zit hem nu net in die vereenvoudigde, klare lijn en uitvoering. Vorm en techniek (constructie) bij jou worden herleid tot hun essentie.
Ik hoop dus niet dat je door dit, de meer "barokke" richting uitgaat.

Ik, persoonlijk hou wel van het idee, maar niet van de uitvoering. (té Angelsaksisch)

Een jonge ontwerper steelt
Een volgroeid ontwerper interpreteert.

Dat komt dus wel goed bij jouw dan....;-)
 
P

Pel

Guest
Geniaal, mooi om te zien wat voor mogelijkheden hout allemaal heeft.

Groet Pel.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ikben erg benieuwd hoe je dit vertaalt in jouw concepten: waar leidt dit toe, hoe integreer je dit in een eigen concept. Lijkt mij een echte uitdaging. Te meer daar ik mooie stoelen van jouw heb gezien bij Jaap, met een perfecte zit. Alleen de poten staan wat ver naar achteren en dat is lastig in een keukenopstelling - schopt er snel tegenaan.............lijkt mij......met excuses voor en wellicht voorbarige conclusie.
Vr.gr. Jan Pranger.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Steeds verbazingwekkend wat mensen allemaal bedenken, uitproberen, vinden: echte speelvogels zijn we.Met verwondering naar gekeken. bedankt voor het posten.

Zelf las ik nergens dat Caspar met deze techniek iets wil gaan doen,het wil integreren, ...

groeten
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Ja maar, de kracht van jouw ontwerpen Casper zit hem nu net in die vereenvoudigde, klare lijn en uitvoering. Vorm en techniek (constructie) bij jou worden herleid tot hun essentie.
Ik hoop dus niet dat je door dit, de meer "barokke" richting uitgaat.

Ik, persoonlijk hou wel van het idee, maar niet van de uitvoering. (té Angelsaksisch)

Een jonge ontwerper steelt
Een volgroeid ontwerper interpreteert.

Dat komt dus wel goed bij jouw dan....;-)

Het ging mij om het spel van de man met zijn materiaal. Ik was verwonderd over deze techniek maar inspiratie voor mij persoonlijk zou een te groot woord zijn. Wat niet weg neemt dat het anderen wel kan inspireren natuurlijk.

Ik vind die uitgewaaierde en getordeerde vorm als sculptuur mooi, maar verwerkt in een meubel vind ik het misplaatst en je hebt gelijk dat het zeker niet bij mijn werk past. Bovendien heb ik een hekel aan glazen tafelbladen, te koud en kil. Geen warm leefoppervlakte, wat een goede tafel zo mooi maakt.
 
Laatst bewerkt:

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Dit is waar hij het idee waarschijnlijk vandaan heeft, hier vind ik het werkelijk prachtig! Zo simpel en functioneel

Rake_Detail_spit_10t.jpg
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
Ikben erg benieuwd hoe je dit vertaalt in jouw concepten: waar leidt dit toe, hoe integreer je dit in een eigen concept. Lijkt mij een echte uitdaging. Te meer daar ik mooie stoelen van jouw heb gezien bij Jaap, met een perfecte zit. Alleen de poten staan wat ver naar achteren en dat is lastig in een keukenopstelling - schopt er snel tegenaan.............lijkt mij......met excuses voor en wellicht voorbarige conclusie.
Vr.gr. Jan Pranger.

Het zou wellicht zoals de hark in een stoel toegepast kunnen worden, maar het is de vraag of dit dan net zo logisch is als bij de hark. Misschien bij een Driepoot stoel met een poot aan de achterzijde die dan in tweeën splits naar de kapregels.

Dank voor de complimenten en de opmerking!
Ik vind het zo mooi als de achterpoten ongeveer gelijk komen met de naar achter hellende rugleuning..Helpt ook tegen het omkiepen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.