Hoekaanslag Lineaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Leuk om te zien wat een simpel fotootje van een door me gemaakte tooltje teweeg kan brengen :) .
Misschien nog een klein iets wat de kopers eventueel kunnen doen ( en wat ik persoonlijk wel nuttig vond ) , als je een radius afkantfreesje ( met tegenlagertje ) hebt met een R1 ofzo dan kun je overwegen om alle kantjes ( behalve hat aanslagvlak met de te zagen plaat ) nog eens extra te overlopen , ligt net iets ergonomischer in de hand dan en er is ook minder kans op beschadigen van panelen wanneer je de aanslag eventjes wat te bruut zou neerleggen ofzo. Verder niks dan hulde hoor !
 

Tammar

Nieuw lid
9 sep 2016
1
0
Ook ik volg dit onderwerp al een tijdje... zeer interessant, ik ben erg benieuwd naar de praktijkervaringen en foto's en eventueel filmpjes.
Succes iig allemaal met deze hoekaanslag.
ik heb er ook graag een, maar de prijs is toch nog best wel aan de hoge kant. Maar wellicht blijft er nog een over of zo, dan zou ik nog eens kunnen heroverwegen...
verder ben ik eigenlijk ook om deze reden nieuwsgierig naar de ervaringen met het model van multiplex/of wellicht zijn er nog andere materialen gebruikt door iemand.
 

WR1944

Oud hout
...... verder ben ik eigenlijk ook om deze reden nieuwsgierig naar de ervaringen met het model van multiplex/of wellicht zijn er nog andere materialen gebruikt door iemand.

In bericht #215 kun je mijn probeersel zien. Ik heb het gemaakt om te zien of het zou kunnen werken. Ik had geen korte rail maar met de rail van de MFT leek me het te kunnen functioneren.

In gevallen als deze moet je de basis-eigenschappen bepalen. Een vlakke zijde als aanslag, een verbindingsmogelijkheid van de rail op de aanslag en de mogelijkheid beide elementen in een bepaalde hoek te kunnen fixeren. Een bijkomende eis is dat de zaagzijde van de rail vrij moet zijn om het zaagblad z'n werk te kunnen laten doen.

Net als Jaap vind ik het geweldig dat er een dergelijk project van de grond komt en tot een goed einde wordt gebracht.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Hier ook binnen. Moest wel even het hoofd krabben omdat de geleider aan de verkeerde kant gemonteerd was, maar gelukkig had ik nog genoeg functionerende grijze celletjes (griep!) om uit te fiegelieren dat omdraaien niet zo ingewikkeld was. Solide ding en goed haaks. Ik ga wel de kantjes waar de handjes aankomen wat bijwerken. Vraag is dus: kan ik alu met een hout-frees afronden?
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Hier ook gearriveerd. Mooi materiaal gebruikt. Heb ik voor een nette prijs een mooi hulpmiddel. Ben een blij man.
Achteraf had ik er twee moeten nemen. Soit, wellicht komt er een volgende ronde.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Hier ook binnen. Moest wel even het hoofd krabben omdat de geleider aan de verkeerde kant gemonteerd was, maar gelukkig had ik nog genoeg functionerende grijze celletjes (griep!) om uit te fiegelieren dat omdraaien niet zo ingewikkeld was. Solide ding en goed haaks. Ik ga wel de kantjes waar de handjes aankomen wat bijwerken. Vraag is dus: kan ik alu met een hout-frees afronden?

Ja dat kan, ik zou er alleen geen duur freesje voor pakken want hij wordt er wel iets sneller bod van als met hout.

En voor de geïnteresseerden, ik heb nog een aanslag over, ik had er drie besteld maar dat bleek toch teveel. Dus bij interesse stuur maar een pb.

En Nico is het misschien mogelijk de cad tekeningen in dwg formaat delen op het forum? Vindt het wel leuk om ze zelf ook te hebben. Je weet nooit waar het handig voor is .-)
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Heb hem net ook aangetroffen voor de deur!

Wat ik meteen wel heb gemerkt is een akkefietje met het slot voor de lijmklem... Het slot zelf is prima, maar het opspanplaatje is wat te lang waardoor het dit slot blokkeert. je krijgt je lijmklem er dus niet diep genoeg in...

IMG_20161022_190324.jpg IMG_20161022_190353.jpg

Voor degenen die van deze functionaliteit gebruik willen maken: eventjes met de haakse slijper er een stukje afnemen (van het opspanplaatje).

Ik zal de dwg en stp files van het uiteindelijke model hier posten (maandag).
 
Laatst bewerkt:

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Super allemaal!
haha jep, ik heb totaal niet opgelet aan welke kant ik dat stripje monteerde. Dat kunnen jullie altijd nog aanpassen!

Ai.. jammer van het stripje.. had leuk geweest als t in 1 keer goed ging.. Ach! makkelijk op te lossen zie ik!

Ik moet alleen nog degene prepareren die nog opgehaald worden.. dan weet ik hoeveel ik er over heb. Dan zal ik eens onderzoeken wie het eerst was met interesse tonen :)

Groeten,

Nico
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Voor de wachtrij mensen, ik heb wat over.. maar ik wacht nog even deze week af.. Dan weet ik of ik geen foutjes heb gemaakt in aantallen. Ik heb net een mail met iemand die er 2 had besteld maar 1 had gekregen! Een foutje zit in een klein hoekje.. Dus ik hoop aan t eind van de week te weten hoeveel er nog over zijn!

Groeten,

Nico
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Voor de wachtrij mensen, ik heb wat over.. maar ik wacht nog even deze week af.. Dan weet ik of ik geen foutjes heb gemaakt in aantallen. Ik heb net een mail met iemand die er 2 had besteld maar 1 had gekregen! Een foutje zit in een klein hoekje.. Dus ik hoop aan t eind van de week te weten hoeveel er nog over zijn!

Groeten,

Nico

ik had je een PM gestuurd, mocht er nog wat over zijn, laat het me weten, maak ik direct het benodigde bedrag over!
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Tekeningen:

Woodworking NL - Hoekaanslag Lineaal - final.pdf
Woodworking NL - Hoekaanslag Lineaal - final.dwg
Woodworking NL - Hoekaanslag Lineaal - final.stp

Woodworking NL - Hoekaanslag Lineaal - opspanplaatje.pdf
Woodworking NL - Hoekaanslag Lineaal - opspanplaatje.dwg
Woodworking NL - Hoekaanslag Lineaal - opspanplaatje.stp

Ik wou de lengte van het opspanplaatje aan één kant gaan inkorten in het model om dat akkefietje met het slot voor de lijmklem op te lossen, en toen merkte ik dat het model wel 'kort' genoeg is (7,5mm van hart draadgat tot einde opspanplaatje). Ik ben nu op het werk, dus kan het niet nameten, maar mij lijkt het dus dat de geleverde opspanplaatjes wat langer zijn dan op de tekening. Geen echt probleem natuurlijk, gewoon eventjes met de haakseslijper of ijzerzaag er ongeveer 8mm afnemen.
 

kooijmanski

Nieuw lid
3 mei 2015
18
0
Hoi Nico,

Ik heb nog niets ontvangen. Wel een bericht van PostNL dat de zending wel is aangemeld maar niet ontvangen.
Gaat er iets fout?

Groeten,

Jan
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Wat apart, dat zie ik ook bij mij.. Morgen zouden de pakketen verlopen.. maar ik heb ze zaterdag op de post gedaan.
Als t goed is zijn het de laatste 12 pakketen die dus geen bevestiging hebben gehad..
Ik zal er morgen even acherna bellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.