Verbliksemde kersen vaas

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
hier een werk van een tijdje terug. Een verbliksemde kersen vaas hoogte 47cm afgewerkt met een olie.
ik heb bij deze vaas getracht om het patroon omhoog te geleiden en is aardig gelukt.

deze vaas is te bezichtigen op open dag hout. waar ik een aantal demo,s ga geven met verbliksemen.

DSC_2739 (2).jpg

sorry voor de 2e ligende foto. deze kan ik helaas niet verwijderen.

gr Mark Steltenpool
 

Bijlagen

  • DSC_2739.jpg
    DSC_2739.jpg
    53,9 KB · Weergaven: 376
Laatst bewerkt:

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Potverdomme wat mooi man! Meestal ben ik niet zo van het versieren maar dit is echt prachtig. Komt over alsof het op natuurlijke wijze is ontstaan. Ik kom zeker even bij je kijken in Zutphen!

Groets, Rob.
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Super gave vaas om te zien. het zal lastig worden om een demo bij te wonen denk op de open dag hout om dat ik zelf met een kraam sta maar ga me best doen om toch even te kunnen komen kijken. heeft echt mijn interesse.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Super gave vaas om te zien. het zal lastig worden om een demo bij te wonen denk op de open dag hout om dat ik zelf met een kraam sta maar ga me best doen om toch even te kunnen komen kijken. heeft echt mijn interesse.
Even een vervanger zoeken Marco. Evt. wil ik wel voor je waarnemen. Er komen immers meerdere demo's van Mark.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Deze week een paar filmpjes op YouTube gezien met deze techniek. Ik ga zeker even kijken. Vergeet ik nog het belangrijkst toffe vaas.
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Verdomme waarom is die opendag ook zo hoog in NL.

Had best wel eens willen zien hoe je dit doet want zeer mooie vaas
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Verdomme waarom is die opendag ook zo hoog in NL.

Had best wel eens willen zien hoe je dit doet want zeer mooie vaas

Ja ik sta samen met 3 collega's te demonstreren en moet 's morgens rond 4u30 vertrekken om er 330 km te rijden. Dan alles klaar zetten tegen 10u00 om vervolgens te demonstreren tot 17u00. Het is dan nog niet afgelopen want alles moet weer in de auto om daarna weer 330 km huiswaarts te rijden. Tegen 23u00 à 23u30 ben ik thuis en ik moet de dag nadien weer werken om 8u00.
Maar het is de moeite waard om er naar toe te gaan.
 

harmenbarmentloo

Nieuw lid
12 mrt 2016
3
0
een mooi resultaat op een mooie vaas.

Let wel: werken met hoge voltages en ampères is niet zonder gevaar.
zeker als je de klus niet goed voorbereid en onvoldoende kennis heb van deze techniek.
Onderstaande link naar de video laat iets zien van de veiligheids maatregelen die in acht genomen zouden moeten worden..

https://www.youtube.com/watch?v=KuVHhL5hmek

Helaas is een persoon zoals getoond in de video bij dit werk in juni 2016 ermee verongelukt.
 

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
klopt Harmen,

ik werk nu ook met een neon transformator van fart. en zorg ervoor dat het allemaal zo veilig mogelijk is, 8mm rubbermat goede schoenen handschoenen en een voetpedaal.
ik neem wel de magnetron transvormer mee om hem te laten zien. Ik vindt het een goed filmpje en ga hem zeker gebruiken ter info bedankt hiervoor.

gr mark en tot zondag
 

harmenbarmentloo

Nieuw lid
12 mrt 2016
3
0
de youtube film die ik vermelde in mijn eerdere reactie is verwijderd.
waarschijnlijk ivm privacy redenen, omdat daarin ook de overleden houtdraaier werd getoond.
maar waar het eigenlijk om gaat, het meest belangrijke staat nog wel in een nieuwe film.
dit gaat om de gevaren en over de veiligheid maatregelen die in acht genomen zouden moeten worden.
https://www.youtube.com/watch?v=3E12nnpWc5c
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.