monsterplankjes wand, real live wooddatabase!

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
@ Piet, Goeiegenade wat een verzameling (ben erg jaloers)

Ik bewerk het hout dmv zagen en schuren zodat ik voel hoe het hout zich laat behandelen. Soms is het taai soms hard soms stinkt het of ruikt het lekker. Daarom en ook met de afmeting ( minimaal 26x5x1cm) gaat mijn verzameling niet zo hard. Maar is wel leuk om te zien hoe zo'n veertje er uiteindelijk uit kom te zien.
Maar voor mij geld ook, wie nog wat samples heeft helpt mij enorm. Stuur even een pb.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
hoi lars.
je heb pb

Shadowman, bedankt voor je pb, ik heb meteen even gekeken en helaas heb ik ze bijna allemaal al maar bedankt voor de melding!


Nog even een update voor de houtwand, ik ben nu aan het sparen voor een fatsoenlijke klopboor machine. Als deze binnen is kan ik verder! Bij masave ook nog een mooi balkje santos gekocht, samen met wat andere stukken moet ik hier nog monsterplankjes van zagen. Met de hand is dit nogal een gedoe dus ik wacht nog even tot de tafelzaag bij mij thuis staat (deze staat nu nog bij mn ouders)
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
een nieuwe aanwinst, een balkje santos palissander stond eigenlijk al heel lang op de lijst maar nu voor een goede prijs iets moois kunnen kopen! Ik moet er natuurlijk nog wel een mooi plankje van zagen:)
SAM_5891.jpg
SAM_5892.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooi hout dat palissander Lars, kun je de zaag bij jou kwijt?

Groet Pel.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Gaaf om zo een database aan te leggen maar heb er mijn twijfels bij omdat geen één stuk hout hetzelfde is, ook niet in zijn eigen soort.Ik kan mij zo wel voorstellen om een kleur aan de klant te laten zien maar een textuur is dan weer heel iets anders.
 
P

Pel

Guest
Martijn, de klant is meestal ook alleen maar in de kleur van het hout geïnteresseerd.

Groet Pel.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
@pel, helaas past de zaag eigenlijk niet bij mij thuis maar ik kan wel zagen op het balkon alleen de buren zullen dat wat minder leuk vinden dus dat doe ik maar niet te vaak:p
@willem, gelukkig heb ik geen klanten maar hout is inderdaad altijd wel wat anders.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Zo eindelijk weer een update... loonstrook is een tijdje terug binnen gerold en dat moest natuurlijk even goed worden besteed:) Van mijn vorige klopboormachine was de acculader defect dus die kon ik niet meer gebruiken, verder rook mijn andere accuboor naar ''verbrande'' koolborstels, dus er moest toch echt wel iets nieuws komen...
SAM_5893.jpg
een hamerboor en een 18v makita! De prijs viel me eigenlijk nog wel mee maar dat zal er ook wel mee te maken hebben dat het wat oudere modellen zijn.
SAM_5910.jpg
De volgende 2 platen mdf zijn opgehangen, alleen de lampschakelaar zat enorm in de weg. Ik heb een sparing kunnen maken maar dat is toch best lastig zonder bovenfrees of decoupeerzaag.
SAM_5912.jpg
Ik ga dadelijk nog even spijkertjes slaan en dan ik de volgende serie op gaan hangen! De tafelzaag staat nog bij mijn ouders dus ik kan nog geen monsterplankjes zagen van de andere stukken hout die ik nog heb liggen:(
wordt vervolgd!
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Net nog al de spijkertjes geslagen en de plankjes opgehangen, het begint nu echt ergens op te lijken:) Ik heb nu al de monsterplankjes die ik heb opgehangen, op dit moment heb ik nog 25 houtsoorten waarvan ik nog mooie plankjes van moet zagen dus we zijn nog niet klaar! Ik moet dus binnenkort weer wat mdf kopen, er staat namelijk al redelijk wat houtsoorten op mijn verlanglijst:p
SAM_5917.jpg
SAM_5919.jpg
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
*oeps* even vergeten dat ik dit topic had geopend maar er is een probleem ontstaan en dat is dat de houtwand vol is!
SAM_6062.jpg
196 Houtmonsters! :D Ik heb nog een aantal soorten die er nog niet bijhangen dus binnenkort moet er een stukje aan worden gezet:)
SAM_6063.jpg
Er hangt van alles zoals zebrano en ziricote, een persoonlijke favoriet
SAM_6064.jpg
Dit is Cormier, ik denk het mooiste stuk wat er hangt, was een kleine uitdaging om vanuit 2 latjes een plankje te maken. Als je goed kijkt zie je dat het stuk uit 3 delen bestaat waarbij het middelste stuk uit 2 op elkaar gelijmde latjes bestaat. Daarnaast hangt yellow popular.
SAM_6065.jpg
Tja cocobolo daar kan ik eigenlijk ook niet genoeg van krijgen:p

Nu twijfel ik nog steeds of de achterkant ga schilderen, ik heb 2 wanden die zijn donkergroen, misschien is dit wat?
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Supertof Lars! Ik vroeg het me laatst al af, wat hiervan geworden was toen ik gisteren gerust gesteld werd nadat een ander forumlid hetzelfde had...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.