TV-wand + zwevend AV meubel

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Haha, eigenlijk vroeg ik me dat ook af, hoe geef je ze water en hoe houd je ongedierte buiten? :p

Of heb je er stiekem plastic plantjes in gezet hehe.. Tof idee trouwens!
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Hallo atmoz, excuses voor de topicvervuiling maar zou je wat meer informatie kunnen geven over je verticale tuin? Ik zit zelf met een klein plaatsje buiten omringd door muren.... Zo'n verticale tuin zou veel groen kunnen brengen op relatief weinig plek.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Haha, eigenlijk vroeg ik me dat ook af, hoe geef je ze water en hoe houd je ongedierte buiten? :p

Of heb je er stiekem plastic plantjes in gezet hehe.. Tof idee trouwens!

Haha, het zijn inderdaad nep-planten van bij Ikea :D
Thanks, maar het idee heb ik ook maar gepikt... Zoek maar eens op "vertical garden" op Google.
Kom je echt vanalles tegen. Echt super mooie soms :cool:

Bijvoorbeeld deze:

Office-interior-vertical-garden.jpeg



Vraagje, hoe is het zwevende gedeelte bevestigd? Ben nieuwsgierig, wil ook iets zwevend creëren.

Dat is met 4 kepers tegen de muur.
Daar tegenaan zit de achterwand (MDF + extra lang laminaat)
Het zwevend meubel zit door de achterwand heen tegen die 4 kepers op.
De (4) verticale delen van het meubel zitten aan de bovenkant met 4 schroeven vast.
Zwaartekracht doet de rest :eek: Het is enorm stevig, m'n neefje doet dat hier even voor:

zwevend_meubel_gewichttest.jpg



Hallo atmoz, excuses voor de topicvervuiling maar zou je wat meer informatie kunnen geven over je verticale tuin? Ik zit zelf met een klein plaatsje buiten omringd door muren.... Zo'n verticale tuin zou veel groen kunnen brengen op relatief weinig plek.

Wat voor informatie zou je graag willen?
Ik zou overigens buiten wel echte planten gebruiken. Dus ik denk dat je een totaal andere constructie zult moeten maken.
Misschien kan Google helpen? Nep-planten zullen buiten veel te snel verkleuren c.q. lelijk worden door het UV licht, tenminste deze "goedkope" van Ikea denk ik wel...

Grtz,

Atmoz
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Ik had niet in de gaten dat het nepplanten zijn. Voor buiten gaat dat inderdaad niet werken, ook qua constructie zal ik ander materiaal moeten gebruiken denk ik...
Toch kom ik er op Google niet veel tegen, vooral veel kant en klare pakketten.
Ik zal eens verder kijken, alvast bedankt.
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Om even verder te gaan op het élan van je verticale tuin.. Hoe heb je de planten precies door het gaas gekregen? Lijkt erop dat het gaas reeds vastgezet was alvorens de planter er nog doorheen geduwd moesten worden?
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik heb de planten allemaal uit de potjes gehaald.
Uiteindelijk krijg je dan losse "stronkjes" die smal genoeg zijn om tussen het gaas door te prikken.
Op die manier kun je ook veel "fijner" te werk gaan. Dus hier een beetje meer van die plantjes, en daar weer iets meer van de andere, etc...
En het lege gaten opvullen gaat natuurlijk makkelijker met kleiner spul :)

Gr,

Atmoz
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Geïnspireerd door jouw groene muur ben ik voorzichtig begonnen aan een klein stukje voor buiten. Ik had niet echt een idee maar had nog een oude zandbak staan en enkele vlonderplanken na een uurtje prutsen ben ik niet geheel ontevreden, bedankt voor de inspiratie!
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Geïnspireerd door jouw groene muur ben ik voorzichtig begonnen aan een klein stukje voor buiten. Ik had niet echt een idee maar had nog een oude zandbak staan en enkele vlonderplanken na een uurtje prutsen ben ik niet geheel ontevreden, bedankt voor de inspiratie!

Ben zeer benieuwd. Zijn dit buiten ook van plan.

- - - Updated - - -

Haha, het zijn inderdaad nep-planten van bij Ikea :D
Thanks, maar het idee heb ik ook maar gepikt... Zoek maar eens op "vertical garden" op Google.

Grtz,

Atmoz

Heb even snel gekeken bij IKEA: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00140326/
Viel bijna van mijn stoel. Dat heeft een aardige duit gekost denk ik zo
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Nou ja, het stelt allemaal niet heel veel voor wat ik gemaakt heb... Het is/was vooral om te proberen, "testen" en bezig te zijn.
Ik had nog een oude zandbak staan waar niet mee gedaan wordt. Hup, deksel eraf en plankjes lossen. Ditzelfde geldt voor een vlonderplankje wat eigenlijk het enige is wat ik heb gebruikt. Oh ja, een jute sinterklaas zak uit de kast gepakt voor de achterkant. En dan krijg je na wat prutsen dit:

DSC_0988_zpsi8ooyouk.jpg


De stokjes die er als saté prikkers doorheen zitten zijn van die stokjes die je planten ondersteunen wanneer je ze koopt. Ik had geen kippengaas en wilde het zo goedkoop mogelijk houden, bij wijze van proef. Stokjes dienen ervoor om de plantjes tegen te houden, tenminste, dat zou mijn bedoeling zijn....
Uiteindelijk nog maar even snel naar het tuincentrum gereden en wat plantjes gehaald. Het zijn diverse sedum soorten, die hebben niet veel nodig en kunnen in de volle zon. Dan ziet het er ongeveer zo uit, let wel, ik ben nog niet helemaal klaar:

DSC_0989_zpsiqgflwd3.jpg



Bakje is 130x50 cm en ongeveer 10cm diep. Gewicht zal nog wel een rol gaan spelen denk ik, misschien ook met hydrokorrels werken?
Ik kijk het ongeveer een maand of 2 aan en als het blijkt te werken dan maakt ik wat nieuwe en uit deftiger materiaal. Ik heb nog wel wat muur om te bekleden.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Heb even snel gekeken bij IKEA: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00140326/
Viel bijna van mijn stoel. Dat heeft een aardige duit gekost denk ik zo

Het was geen goedkoop project nee :p
Maarja, ik heb er wel iedere dag plezier van, dus dat scheelt he ;)


Nou ja, het stelt allemaal niet heel veel voor wat ik gemaakt heb... Het is/was vooral om te proberen, "testen" en bezig te zijn.
Ik had nog een oude zandbak staan waar niet mee gedaan wordt. Hup, deksel eraf en plankjes lossen. Ditzelfde geldt voor een vlonderplankje wat eigenlijk het enige is wat ik heb gebruikt. Oh ja, een jute sinterklaas zak uit de kast gepakt voor de achterkant. En dan krijg je na wat prutsen dit:

DSC_0988_zpsi8ooyouk.jpg


De stokjes die er als saté prikkers doorheen zitten zijn van die stokjes die je planten ondersteunen wanneer je ze koopt. Ik had geen kippengaas en wilde het zo goedkoop mogelijk houden, bij wijze van proef. Stokjes dienen ervoor om de plantjes tegen te houden, tenminste, dat zou mijn bedoeling zijn....
Uiteindelijk nog maar even snel naar het tuincentrum gereden en wat plantjes gehaald. Het zijn diverse sedum soorten, die hebben niet veel nodig en kunnen in de volle zon. Dan ziet het er ongeveer zo uit, let wel, ik ben nog niet helemaal klaar:

DSC_0989_zpsiqgflwd3.jpg



Bakje is 130x50 cm en ongeveer 10cm diep. Gewicht zal nog wel een rol gaan spelen denk ik, misschien ook met hydrokorrels werken?
Ik kijk het ongeveer een maand of 2 aan en als het blijkt te werken dan maakt ik wat nieuwe en uit deftiger materiaal. Ik heb nog wel wat muur om te bekleden.

Leuk gedaan al.

Ik zou alleen iets van een net/dun gaas spannen eigenlijk. Iets waardoor je de plantjes heen drukt ofzo.
Als het even flink gaat regenen heb je natuurlijk kans dat de boel eruit spoelt... Of denk je dat dat meevalt?

In ieder geval erg leuk dat m'n project als inspiratie heeft gewerkt.

Grtz,

Atmoz
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Tja, het is ook maar een testopstelling he. Was gewoon benieuwd wat het zou brengen. Achteraf gezien had ik misschien ook aan de voorkant jute geplaatst en dan gaten maken waar de plantjes komen. Ach, we gaan het zien. Doordat er veel "kluit" in zit is het vrij compact allemaal en de plantjes zullen nog moeten groeien.... En het kan nog voller dus morgen even terug wat plantjes bijhalen.

Komende tijd me er eens verder in verdiepen, misschien ook een slang aanleggen voor irrigatie. En leren van de fouten van dit snelle bouwsel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.