Schutting deur

coene369

Nieuw lid
31 jul 2016
6
0
Ik wil graag een schutting deur maken. Mijn schutting bestaat uit horizontale planken van douglas hout. Nu wil ik de deur in dezelfde stijl maken en hij moet aan beide zijden hetzelfde zijn. Mijn idee is om een dubbele rij horizontale planken en de z constructie hierin uit te frezen. Op deze manier zie je de z constructie niet. Mijn vraag is of dit mogelijk is. En hoe onderling te bevestigen. Lijmen of schroeven.

Bvd voor eventuele hulp.

Vlgs mij in verkeerde rubriek. Kan dit niet veranderen. Misschien een moderator.
 
Laatst bewerkt:

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Hallo Coene369,
Het enige wat ik kan bedenken is, dat het een hele klus wordt, want ....
Om kromtrekken van de individuele, staande planken zou je het Z-gedeelte, wat binnen in zit, moeten voorzien van een dubbel zwaluwstaart profiel met het diepe gedeelte in het midden van de blank. eigenlijk een vlinderprofiel. Daarbij moet het profiel exact in het midden zitten. Daarnaast moet je de staand planken voorzien van een zwaluwstaart-profiel waar de Z weer in past, ook op halve dikte van de planken. En als alles netjes past hoef je in principe niets te lijmen of te schroeven, anders dan de scharnieren aan de deur. Als je toch wilt lijmen moet je lijm voor constructies gebruiken. PU- of resocinal of nog wat anders.
Je kunt het ook zonder zwaluwstaartprofiel doen, met een rechte groeven in de staande planken, maar dan MOET je lijmen met ....

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kan.

Gegroet,
Bert Rosbach.
 

Sidney

Actieve deelnemer
30 nov 2012
57
0
Wij hebben zo'n stalen frame laten bekleden met hetzelfde hout als de schutting en dat is erg mooi geworden
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.