Nieuwe balpennen

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Vanochtend 2 nieuwe balpennen gemaakt.
Basis is de Fancy-pen maar nu met gebruik van hulzen van de FAL-patronen.
Degenen die onder de wapenen zijn geweest (ik niet dus) zullen dit geweer (Fusil Automatique Legèr) ongetwijfeld kennen.
De patronen zijn van het kaliber 7.62 mm.

20160711_124149[1].jpg

Het hout dat gebruikt is is Santos Palissander (bovenste) en Tineo (onderste).
Ze zijn afgewerkt met gekookte lijnolie icm CA-lijm en gepolijst tot korrel 12000.
Als extra hebben deze pennen en tip van zacht rubber/plastic om mee te kunnen swipen.
Hier liggen ze op maagdelijke raat van mijn bijtjes.
 
P

Pel

Guest
Prachtig Pieter, heb heel wat kilometers met zo'n FAL moeten struinen, heel mooi die donkere houtsoorten bij het koper van de huls.

Groet Pel.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Mooi hoor! Door het noemen van de FAL komen er weer heel wat herinneringen naar boven.
Wat je met patroonhulzen alklemaal niet kan kan doen. Pennen zoals hier en ook oordopjes heb ik gezien, maar die waren dan weer van 9mm patronen gemaakt.
Nogmaals, helemaal top!

Groet,
Jan
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Mooie pennen Pieter, leuk om te zien wat je allemaal kunt gebruiken om iets moois te maken. En ja die goede oude fal is zeker bekend, helaas niet lang mee gelopen want ik werd mag schutter dus moest ik daar mee marsen. En die was iets zwaarder helaas. :)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.581
Gaanderen
Ik heb er vier weken mee door het zand gekropen , daarna was mijn actieve diensttijd voorbij, wat kan daar een zand in zitten. Daarna mocht ik wat oefeningen uitrekenen en kijken of er voldoende patronen waren voor de oefeningen. Ik heb er voldoende gezien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.