Tafel voor kolomboor

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik wil de file met het Sketch-Up ontwerp van het kolomboormachinetafel hier presenteren.

Kan dat? Hoe doe ik dat? (ik weet wel hoe je images koppelt maar ik wil de hele SU-file overzetten).

mvg
klaas0639
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
net onder het bericht venster zie je 3 knoppen naast elkaar :plaats Snelle Reactie- Geavanceerd - Annuleer -> je moet dan Geavanceerd aan klikken.

Je ziet dan naast de gele smiley een paperclip staan enne die moet je hebben Althans dat denk ik

knopjes.jpg
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb hieronder de link naar een Sketch-up file van de tafel voor de kolomboormachine van René.

https://www.dropbox.com/s/1omkz40zhcww987/tafelkolomboor_versie02_28juli2016.skp?dl=0

(de file is te groot om hier rechtstreeks te plaatsen; ik hoop dat ik het goed deed)

Bovendien geef ik hier een aantal stills met toelichting.
Met het doel advies en suggesties van jullie te krijgen.

tafelkolomboor2_versie02_28juli2016.jpg

De samengestelde tafel:
1. Het ontbreken van de onderste voor- en achter-dwarsliggers is een gevolg van René's wens er gemakkelijk een stofzuiger onder te kunnen rollen.
2. Hoogte incl wielen is ongeveer 75 cm en het blad is 70 keer 70 cm.

tafelkolomboor2_versie02_28juli2016.jpg

Het frame

de staander zijn 58x58 mm
de onderste liggers zijn 94 breed keer 43 mm hoog
de bovenst liggers links en rechts zijn 22x100 mm
de bovenste liggers achter zijn 22 keer 60 mm
de bovenste ligger voor is 40 hoog keer 43 mm breed
Die bovenste ligger voor is wat dun maar daarom wat breder. Is onlogisch maar gedaan om voldoende hoogte voor de lade te houden.

lade_versie02_27juli2016.jpg

De lade
Zelf vind ik de bodem wat dun (6 mm)voor een lade van deze grootte. Verder is de zwaluwstaart een overbodige uitdaging maar leuk :)


Brand los

met vr. groeten
klaas0639
 
Laatst bewerkt:

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
TOP klaas

Voor klaas is dit een projeckje om effe lekker te stoeien met sketchup /make en voor mij een toekomstig tafeltje .

Dus mensen wat denken we ervan .

Denk dat het voor de stijfheid van de constructie een regeltje aan de achterkant wel gewenst is evenals een regeltje extra voor de 2 zij kanten .
De achterkant van het tafeltje komt toch tegen de muur aan het zuigertje zal dan mogelijk iets uitsteken maar eeuuh je kan niet alles hebben he !

Reacties graag !!
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.693
99
Utrecht
Ik denk dat het grootste aandeel in de stijfheid, met het huidige ontwerp, voornamelijk afhankelijk is van de verbindingen...
 

tuoh

Oud hout
Ziet er goed uit, maar ik zou achteraan één regel van 22x60mm laten zakken tot een 50mm boven de onderregels, of anders een derde regel bijvoegen daar. Dat gaat een steviger geheel opleveren.
Bij gelijk welke constructie, uit plaat of massief hout, de sterkte komt altijd uit de verbindingen voort.
Het kenmerk van een goede verbinding is het onwrikbaar verbinden van twee of meer verschillende onderdelen tot één geheel.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Dank je wel Touh hoe meer input hoe beter dus hou je vooral niet in laat je maar effe gaan .
Als je nog andere ideeen voorstellen heb vooral niet schromen he .
Tekeningen van verbindingen ,maten ,voorstellen !!!!! etc.etc.etc.etc
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Kom op rendew je heb nu wel genoeg info gehad, wij worden nu wel ongeduldig.;)
Gaan met die banaan of moet het een showroomtafeltje worden voor de ODH in oktober?
Mvg,:)
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Hoe gaat het met je tafelplan Rendew. Heb je nu voldoende aan input en commentaar om verder te kunnen?
Heb je iemand kunnen vinden die inhoudelijke aanvullingen kon geven?

mvg
klaas0639
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Heb nog plenty tijd klaas het boortje staat al zeker 3 jaar p de grond dus een weekie of maandje of wat maakt ook niet uit .
Wij moeten de leden wel effies de tijd geven om er over mee /na - te denken er zitten vast nog wel wat ideeen in het verschiet het probleem is denk ik dat ze nog wat schuchter zijn .
Gaat goed komen ze klimmen straks allemaal in de pen cq toetsenbord.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Nu je er toch over begint René; ik kwam vandaag deze nog tegen en moest gelijk aan je denken:
In 7 1/2 minuut ben je klaar :)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Leuk Pieter maar eeeuuuh je zit effe op het verkeerde spoor dat is een tafeltje voor OP de boor maar ik wil een tafeltje waar de boorkolom zelf op moet komen .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.