Tafel voor kolomboor

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Helemaal niets :( Spaander .
Daar zit momenteel behoorlijk de klad in .
Wil het maken met pen en gat verbindingen en zo natuurlijk kan het ook veel eenvoudiger maar moet er ook weer wat van leren .
Aangezien ik een giga chaotiische zenuwenlijer ben (mild uit gedrukt) wil ik eerst een mooie sketch up tekening hebben voor dat ik een plankkie zaag .
Klaas was daar al goed mee bezig(en al een heeeel eind op weg ) maar die heefft ook wat input nodig van de leden .
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Er moet onderin aan de achterkant een regel komen.
Anders kan door zijdelingse druk ( je rijdt tegen iets aan of over een los stroom snoer) de bovenste verbinding bij die regels los komen.
Als hij tegen de muur komt heb je ook geen open achterkant nodig om in te rijden.
Verder zijn die 4 poten genoeg om alle kracht op te vangen.

zelf zou ik de delen waar de wielen aan vast zitten even breed als de poten maken mits de bevestigingsplaat van de zwenkwielen er nog onder past.

Betreft die zwenkwielen.
Neem modellen die de rol beweging alsook de draaibeweging remt de zogenaamde dubbele rem.
Anders draaien ze alsnog alle kanten op.
 
Laatst bewerkt:

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik ben ook al een tijdje bezig met een "tafeltje" voor mijn kolomboor :D

Vandaag weer wat progressie gemaakt:

Garage_kolomboor_stand1.jpg


Garage_kolomboor_stand2.jpg

(de plateau's variëren in kleur, dat komt omdat ik vandaag bij de bovenste olie heb aangebracht).


De "patiënt" wat er straks op mag :cool:

Garage_kolomboor.jpg


Is niet veel hout bij komen kijken, maar uiteindelijk wel super handig om te hebben.

Veel succes met jou tafel rendew ;)

Grtz,

Atmoz
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Thanks.
Nee, dat valt reuze mee. Hij gaat namelijk vastgezet worden met 4 stuks M10 keilbouten in de vloer, en bovenaan (net onder het "blad") nog eens tegen de achterwand.
Ik weet het niet zeker (nog niet in de praktijk getest) maar volgens mij moet dat helemaal goed komen. (ondanks dat die Flott écht een zware machine is :rolleyes:).

[edit]

En nee, helaas niet zelf gelast. Dat kan ik nog niet zo goed, dus dat heeft mijn ex-buurman samen met me gedaan ;)
 
Laatst bewerkt:

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Thanks.
Nee, dat valt reuze mee. Hij gaat namelijk vastgezet worden met 4 stuks M10 keilbouten in de vloer, en bovenaan (net onder het "blad") nog eens tegen de achterwand.
Ik weet het niet zeker (nog niet in de praktijk getest) maar volgens mij moet dat helemaal goed komen. (ondanks dat die Flott écht een zware machine is :rolleyes:).
Ja, dat gaat zeker goed komen als dat nog omvalt dan gaat je huis ook mee. :D
Mvg,:).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.