Afkortzaag keuzes to festo or not to...

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Na een maand in gebruik kan ik niet anders zeggen dat de 120 rules! Wat een machtige stofzuiger is dat zeg ;)
 

fganon

Actieve deelnemer
16 jan 2015
110
0
Asse, Belgie
ik heb voor hetzelfde probleem gestaan .... ;)

na heel lang wikken en wegen, youtube'en en google'en heb ik mezelf uiteindelijk naar boven gemasseerd en ben voor de Kapex 120 gegaan.
nog geen moment spijt van gehad - super bak en super nauwkeurig ... en zoals hier boven staat " na de eerste zaagsnede ben je de prijs vergeten - en das een waarheid als een koe "

okay - ben akkoord dat het erg veel geld is, maar als je je zelf al een paar keer voor de gek hebt gehouden met andere aankopen .... :mad: dan denk je twee keer na en spaart wat langer :D
trouwens, die fraaie Bosch met die special arm kost ook een paar pegels ..... zit de Kapex 120 toch maar een klein beetje boven
(zelf motivatie en zelf overtuiging)

;)
 

littleart

Actieve deelnemer
18 feb 2016
220
0
Vraagke, diepte instelling is niet van 0 tot 90 mm of wel?
Ziek iets over t hoofd?
 

PBT

Actieve deelnemer
Ik heb anderhalf jaar geleden ook voor de keuze gestaan. Of de bosch met die rare arm of de kapex 120. Uiteindelijk is het vooral vanwege het gewicht de kapex geworden. Er zat tussen de bosch en de kapex oets van 4 kg verschil. Aangezien ik de afkortzaag voor 99% op locatie gebruik en vaak mee de trap op moet slepen -wat met 21 kg al een redelijke opgave is- en dat soort zaken.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Mijn Pools is niet meer wat het geweest is, maar:

PRZEDSPRZEDAŻ - WYSYŁKA PO PREMIERZE
PLANOWANA NA STYCZEŃ 2017
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Tja de mijne ook niet, maar je hebt een punt na de google vertaling.
Ik keek bij de levering. Meteen. Dostępność: dostępny
Maar ja wat, als je nu een ander zaag nodig hebt. Staat dat ding ergens om te proberen of toch maar die nieuwe Metabo kopen.
Die ks 120 is te zwaar voor onderweg.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik heb geen ervaring met dat tyoe nummer, wel met de oudere.
Is het zo eenvoudig om te zeggen of iets een concurrent van een ander is?
Het ligt er aan welke eisen je zelf stelt.
Gezien het buitenwerk wat je doet en de balken die je wil verzagen, zou ik voor veel capaciteit gaan.
Als het gewicht niet uitmaakt is er een ruime keus. Milwaukee, Dewalt, Makita, Bosch, Metabo etc.
Festool is het beste in afzuiging, maar lijkt me voor buiten niet echt relevant.
 
Haha is dat bij mij zo duidelijk, bobmartin? Of kom je uit de buurt? ;)

Naast het buitenwerk mag ik ook nog wel graag een beetke hobby'en, dus capaciteit is niet alleen belangrijk. Persoonlijk vind ik met semi-stationaire machines het belangrijk dat ze een groot bereik hebben, makkelijk in te stellen zijn, vooral reproduceerbaar, gewicht is pas als eeb van de laasten. Je kunt makkelijk genoeg even met z'n tweeën tillen. Verder ben ik eigenlijk wel liefhebber van Makita.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik kom niet uit de buurt, maar je schrijft toch op dit forum.:D
Als je een liefhebber van Makita bent, dan zou ik voor de grootste gaan.
Ik heb ooit met de oudere grootste Makita gewerkt en daar was niets mis mee.
Nou weet ik dat er links en rechts altijd wat kritiek rondzingt, maar ik moest gewoon mijn brood verdienen en had geen tijd voor geneuzel.
Met het oude type heb ik heel wat gezaagd. Ik geloof niet dat Makita ineens slechtere machines is gaan bouwen.
Wil je echt voor schoon gaan, dan wordt het de KS 120.
Als het een budget ding is dan lijkt mij die Ligna tool een betere investering. Jij zit nog in de groei en daar kun je alleen maar geld mee verdienen.;)
 
Haha het is toch echt alsof je gister nog op de koffie bent geweest... ;) Die zwaluwstaartmal komt nog een vervolg op.... Wat betreft de zaag, er wordt al snel gezegd dat festool het beste is, TS stelt wat mij betreft de juiste vraag, wat er nog meer geschikt is voor precies werk. Metabo is best bekend met afkortzagen, dewalt klinkt mij vaak als de robuuste bouwzaag, festool voor meubelmakers maar de makita kom ik niet vaak tegen. Hoe zou dat komen?
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik heb die vraag een paar jaar geleden op de beurs gesteld bij de Makita stand.
Meubelmakers is niet meteen hun doelgroep.
Het is ook vaak hier op het forum dat men 1 stuk gereedschap alles wil kunnen.
Helaas is dat niet zo.
En ik vind echt niet dat je met een Makita afkortzaag niet nauwkeurig zou kunnen werken.
Ligt aan de persoon die er mee werkt. En zo is dat met meer dingen.
Ik heb jarenlang met een soort einhell afkortzaag schuurtjes en ander buitenwerk gebouwd.
Voor dat werk prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.