Carvex 420 tips hoe gebruiken met dikker hout.

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Omdat ik al accu's had van mijn t18 boor, en ik op locatie zonder stroom moet werken, heb ik de accu carvex 420 gekocht. Ik heb al gezocht op carvex op het internet en er is al (te) veel over gesproken. Nu moet ik leven met de tekortkomingen van de carvex. Ik was een 7 cm vuren balk aan het inkepen, en ik had alleen maar een gebruikt zaagje dat lang genoeg was. De vonken vlogen er van af en ik schrok natuurlijk.

Peter Parfit lukt het wel met het s 145/4fsg zaagje
Wat zijn jullie tips?

groet
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Niet verder vertellen dat de Carvex vonkt want dan roep je hoon en toorn over je af....

Verder Carvex gebruiken voor triplex en voor echt hout een goeie kopen ;-)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Ik ben een behoorlijke festool verzamelaar, maar de carvex? Echt geen interesse in. De voorloper is nog beter muv zicht.

Al eens nagedacht hoe objectief Peter fest.... euh.. Parfit is?
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Als ik met een decoupeerzaag geen balkje vuren zou kunnen zagen zou ik hem in de hoek flikkeren en een nieuwe kopen
Met een scherp zaagje erin nog een keer proberen !
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Tot nu toe nog geen problemen gehad met de Carvex.
Grootste tot nu toe gezaagt was dan wel 50mm dik.
Maar een scherp zaagje doet wonderen. Haal eens een nieuw scherp zaagje
en probeer het dan nog eens. Pendelstand stond bij mij 1 van max stand af.
Voorderest gewoon de zaag het werk laten doen en niet forceren.
Maar dat is logisch lijkt me.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Hij kan nog wel door een balkje heen zagen, alleen het zou een stuk rechter kunnen. Ik heb een stevige afwijking naar rechts. Ik probeer te determineren: of ik een maandagmorgen model heb, of ik iets niet goed doe, of de afstelling beter kan. Ik moet nog wennen aan de machine. zoals de knop op het handvat deze is nogal gevoelig waardoor je soms te veel toeren kan maken. Verder zit de voet niet muurvast, je kunt m met een beetje kracht nog wel verschuiven.

zaagje is nieuw, ik heb er ongeveer een halve meter mee gezaagd.

Verder heeft het geen zin om in conspiracy theories / gesponsorde verslagen verhalen in te gaan.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.