rozerode kleur van vers gezaagd plataan (behouden)

Boo

Actieve deelnemer
Hallo

ik ben slabs van een grote plataan aan het zagen en ze zijn echt schitterend, vooral als ze net gezaagd zijn.
Het is een vrij oude plataan met allemaal bobbels erop.

20160621_134934.jpg


20160621_135221.jpg


Direct na het zagen zitten er hele dieproze tot rode stukken in (vooral de kern) maar die vervagen wel snel.
De volgende dag is het blad grotendeels bruin.
Ik vind hout er vers gezaagd altijd op zijn mooist uit zien dus dat is niets nieuws maar ik vraag me af of deze rode kleur nog terugkomt na drogen en verder afwerken.
Heeft iemand hier ervaring mee?

groeten Bo
 
Laatst bewerkt:

Boo

Actieve deelnemer
Hoi Wilco en Mark,
Bedankt voor de reacties.

Leuke foto's op je instagram Wilco!
Ik zag dat jij ook wel eens wat tegenkomt met zagen, hele stalen plaat bijvoorbeeld...
Deze plataan was ook weer een uitdaging wat dat betreft, friendly gezegd.
Spijkers, stenen, scherven, een stuk van een plank:confused:
Het vijlen-zagen schat ik op 10:1

Maar goed, om op mijn vraag terug te komen; op de foto van de link kan ik het niet zo goed zien, komt vooral de rode kleur ook weer terug na bewerken?

Ik zal morgen even een paar foto's uploaden, ik heb er een beetje slechte ervaring mee om hier foto's te plaatsen van bladen, vandaar dat ik het liever niet zomaar meer doe.
Ik heb wel een paar zaagsnedes een beetje verpest door met een botte ketting gefrustreerd :mad: door te zagen na de zoveelste spijker..

groeten Bo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.