Witte waas met cellulose sealer

LucasLomans

Actieve deelnemer
20 apr 2015
32
0
Hallo allemaal,

Ik heb laatst cellulose sealer gekocht on de porien te vullen van een eikenhouten tafeltje dat ik aan het maken ben. Daarna wil ik er dan overheen lakken. Nu heb ik een proefje gemaakt met de sealer op een stukje eikenhout en er ontstaat een witte waas. Eerst dacht ik dat het stof was, maar toen ik er overheen lakte bleef de waas. Zie foto. De lak heeft als oplosmiddel thinner.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen?

Mijn dank is alvast groot!

Groet,

Lucas
 

Bijlagen

  • IMG_0810.jpg
    IMG_0810.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 151

LucasLomans

Actieve deelnemer
20 apr 2015
32
0
Bij politoer wil het opwrijven met een warme doek nog wel eens helpen.

Bedoel je dan het hout voor het lakken of daarna?

Ik begin bijna te denken dat de lak zelf niet meer van goede kwaliteit is. Ik heb nog een proefje gemaakt en zorgvuldig al het stof en vocht vermeden en de vlekken komen dan ook.
 
Bedoel je dan het hout voor het lakken of daarna?

Ik begin bijna te denken dat de lak zelf niet meer van goede kwaliteit is. Ik heb nog een proefje gemaakt en zorgvuldig al het stof en vocht vermeden en de vlekken komen dan ook.

Ik bedoel na het lakken. Maar als je dit weer kreeg met een proefje dan kan het weleens aan je lak liggen, of is je eiken soms vochtig?
Misschien reageert eiken ook wel op cellulose sealer. Opschuren en een andere lak gebruiken!
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Heb je na de sealer eerst nog geschuurd?
Wat ik er van begrijp is dat het een middel is om een beter schuurresultaat te krijgen en tegelijk een goede porienvuller.
 

LucasLomans

Actieve deelnemer
20 apr 2015
32
0
Heb je na de sealer eerst nog geschuurd?
Wat ik er van begrijp is dat het een middel is om een beter schuurresultaat te krijgen en tegelijk een goede porienvuller.

Ik het erna nog geschuurd en het blijft dat gewoon erop zitten. Maar ik heb nog een proefje gemaakt en deze keer het eikenhout ook ontvet met thinner, en nu kreeg ik geen waas te zien. Ik heb er nog een laag cellulose sealer overheen aangebracht en wacht nu op het resultaat. Als die ook goed is is de truc dus ontvetten met thinner :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.