Kruiwagenbank

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Ben al een tijd op zoek op Marktplaats naar een houten kruiwagenwiel voor een redelijke prijs. Bedacht mij vanmorgen dat het ook moet lukken om met acht taartpunten een wiel te maken. Alleen die ijzeren band moet er dan nog om heen. Wie weet in de omgeving van Zwolle iemand of een smederij die dat kan.

Kruiwagenbank.jpg
 

Bijlagen

  • Kruiwagenbank.skp
    1,2 MB · Weergaven: 25

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ben al een tijd op zoek op Marktplaats naar een houten kruiwagenwiel voor een redelijke prijs. Bedacht mij vanmorgen dat het ook moet lukken om met acht taartpunten een wiel te maken.


Er zijn vast wel draaiers hier die ff mooi rond willen maken voor je ;-)

Alleen die ijzeren band moet er dan nog om heen. Wie weet in de omgeving van Zwolle iemand of een smederij die dat kan.

Kun je dat niet gewoon van strip maken, met een spandband er straks omheen trekken en rondom vastschroeven
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Bij van Rossum Zwolle de smid kan dat wel maken
anders weten hun wel een ander adres

Menno
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Is deze ook voor het Ha Buur! project, Jeroen? :confused:

Nog een twijfeltje. Zit al jaren in mijn hoofd en kijk dus regelmatig naar houten wielen. Kan best dat deze in het, nog geheime, stukje 30-32 van het project komt. Aankomende week een stevig overleg met ambtenaren over dit stukje groen ontwikkeling.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Had zo'n bank nog niet eerder gezien. Is het wiel alleen bedoeld om de bank makkelijk te verplaatsen? Eigenlijk vind ik het maar een lelijk ontwerp. Valt wel het nodige aan te verbeteren. Zou beginnen met een echt karrewiel. Dat ziet er al een stuk beter uit. Zo'n ding valt ook wel zelf te maken, het hoeft geen kilometers te rijden.

wiel.jpg

Die doorgaande balken onder de balk zou ik laten vervallen. De planken van de zitting iets laten doorsteken als handvat maakt het even functioneel maar een stuk eleganter.

Nog twee betere ontwerpen:

kruiwagenbank.jpg kruiwagenbank2.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.