Sloep opknappen Vraagje

Tovermeneer

Nieuw lid
25 mei 2016
2
0
Hallo!

Ik mag de sloep van mijn oom opknappen en gebruiken, nou zitten er gewoon wat houten plankjes is als zitjes.
Nu was mijn vraag, Welk hout zou ik moeten gebruiken om een soort van bankstel-achtig iets in de boot te bouwen.
En waar zou ik dat het beste kunnen kopen. ( de boot staat het hele jaar buiten)

Alvast bedankt!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Een paar foto's zouden helpen! Is je boot van hout of van polyester. Mijn boot is van composiet en de vloer en bankjes zijn uiteindelijke allemaal een onderdeel van de constructie. Als de boot het hele jaar buiten ligt zou ik ook een composiet (houtkern met aan beide kanten glasvezel/epoxy) en afwerken met b.v. DD lak van De IJssel.

Als je een houten boot hebt moet je kijken naar een constructie die beweging in de romp toestaat.

jaap
 

Tovermeneer

Nieuw lid
25 mei 2016
2
0
Een paar foto's zouden helpen! Is je boot van hout of van polyester. Mijn boot is van composiet en de vloer en bankjes zijn uiteindelijke allemaal een onderdeel van de constructie. Als de boot het hele jaar buiten ligt zou ik ook een composiet (houtkern met aan beide kanten glasvezel/epoxy) en afwerken met b.v. DD lak van De IJssel.

Als je een houten boot hebt moet je kijken naar een constructie die beweging in de romp toestaat.

jaap

volgens mij is hij zelfs van aluminium of staal, ik zal dit weekend foto's proberen te maken!
PS. ik weet bijna niks van boten bouwen :\
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.