Negen zetelpootjes

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Deze week heb ik een 9-tal pootjes gedraaid uit beuk volgens een model.
Mijn kameraad heeft de blokje bezorgd waarvan ze uitgedikt op elkaar gelijmd werden om de passende diameter te kunnen uithalen.
Hij zal de schroefdraad nog inboren via een kolomboormachine denk ik en de draadstangetjes insteken.
Het kleuren en vernissen zal hij ook zelf doen.

Hier de resultaten.
De grootste diameter van de pootjes is 85 mm en ze zijn 145 mm hoog.
IMG_2102.jpgIMG_2103.jpgIMG_2106.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ziet er weer strak uit. Wel een raar aantal 9 stuks. meestal heeft een kast 4 poten of 2 bol poten :)

Ja, ik heb ook geen idee waarom 9 stuks. Het zou voor zetels moeten zijn waarvan ik dank dat er ergens één in de midden moet komen voor een 3-zit of zo.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prima werk Didier. Ik zou liever zelf het gat voor het schroefdraad geboord hebben in de draaibank.
Maar de klant is koning, is het gezegde.

Inderdaad Nico, de klant is koning. Voor mij zou het eigenlijk geen extra moeite zijn voor dat gat, maar als men het zo wil, dan doen we het zo hé.
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
Leuk, ik doe dit soort werk ook geregeld, en ook trapspijlen, balusters etc. Maar gelukkig meestal kleine partijen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Voor all duidelijkheid, deze negen pootjes zijn van mij handmatig gedraaid door constant af te meten met passers en nazicht via een profielkam.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.